Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Šta nam rade Britanci?

Komentari (118) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 22 jul 2011 16:08
@@
"Britanski publicisti i novinari već godinama tvrde kako su Anglo-Amerikanci 5. oktobra 2000. izveli državni udar i doveli svoje poslušne kvislinge".
Kao da mi to ne znamo . Ako već imaju "poriv" neka objave imena. Na kraju krajeva , ipak su to pretežno javne ličnosti (koje svoj tajni "posao"obavljaju javno).
Preporuke:
119
3
2 petak, 22 jul 2011 16:32
Zoran Đorđević
Lepo reče prvi komentator, kao da mi to ne znamo od prvog dana. A pripremano je još od 1945.
Preporuke:
78
2
3 petak, 22 jul 2011 16:47
Zoran Đorđević
Pre nešto više od dve godine istoričar Miroslav Svirčević je napisao kratku studiju o ulozi Britanaca u kreiranju ustava iz 1974.
Preporuke:
85
0
4 petak, 22 jul 2011 17:10
Alek
Da, sve razumem, ali kakav smo mi to narod kada dozvoljavamo da nam vrsljaju po kuci. Valjda ce se opametitii oni koji mogu to da zaustave...
Preporuke:
82
0
5 petak, 22 jul 2011 17:20
aleksandar, oslobodjen za malo
Malo površno obradjeno, ali dovoljno da oni koji to nisu znali, shvate ulogu ne angloamerike već moćnika koji upravljaju, tokovima novca, moći,javnim mnjenjem, i svetskim neobnovljivim dobrima. Glavni eksponent ovih moćnika je engleska kraljevska porodica. Pa tako izjednacavamo ova dva zla. Ima mala greška u zaključku, nije državni udar izvršen odmah u oktobru već nakon uklanjanja Koštunice iz svih centara moći, svodjenjem njegove stranke na marginalnu opozicionu. Koštunica je poslužio kao trojanski konj, tu svoju ulogu naš Voja nije prepoznao, pa je objektivno kriv, što na vreme nije napustio taj brod kad je bio na vrhuncu moći. Ali sada za tim ne vredi plakati, treba rušiti ove koji nas polako ubijaju, iz dana u dan, svi naši atributi se pretvaraju u naše mane, a slavi se sve čemu se normalan narod sprdao. Rušite ih ljudi svim sredstvima gde god stignete i mislite svojim glavama....
Preporuke:
97
10
6 petak, 22 jul 2011 17:41
nataša
Ovom tekstu se ne može naći ozbiljnija primedba osim jedne i vezane za 27. mart i nemački napad na Srbiju. I dva propusta.

Iz tumačenja, Srbi u organizaciji britanskih ljudi u vrhu jugoslovenske države, pre svega generala Simovića organizuju martovske demonstracije ruše vladu i raskidaju sporazum sa Nemačkom i ZBOG toga Nemci napadju Beograd i Jugoslaviju.
Takva tumačenja u delu u kome se navodi da se nisu desile demonstracije i puč ne bi bilo nemačkog napada na Jugoslaviju su u najmanju ruku nedotupavne.

U komadanju Jugoslavije su učestvovali praktično svi susedi Jugoslavije, od Bugarske, Mađarske, Albanije do svih nesrpskih naroda u Jugoslaviji, koji su se za to spremali od samog osnivanje Jugopslavije, a ne od 27.marta 1941.

Dva bitna događaja za britanski odnos prema Srbiji i Jugoslaviji su susret Broza i Čerčila na Visu 1944 i prijem Tadića u britansko ministarstvo odbrane, kao ministra vojnog SRJ kada su odlučili da mu daju podršku za predsedničku kandidaturu.
Preporuke:
76
5
7 petak, 22 jul 2011 17:46
Beli Orao
Svaka čast Tomu DŽonsu, ali rovac je rovac.
Preporuke:
38
0
8 petak, 22 jul 2011 18:12
Observantes
Autor je napravio miniistorijski siže. Nisam iz istorijske nauke ali engleski kolonijalni autoritet je nesporan. Ali prvi put im sa Srbima nije išlo onako kako su hteli jer su s Miloševićem „izgubili vreme“. Posle toga je sve poznato... Indukovali su, besni a diplomatski poraženi, istorijske antisrpske neprijatelje, koji su čekali decenijama neostvareni u mržnji i gladni istorijske osvete. Dakle, Miloševiću spomenik na Kalemegdanu!
Preporuke:
75
8
9 petak, 22 jul 2011 18:24
Vojvoda Vojislav
Vojni udar je uspeo jer su narod,crkva i vojska bili protiv Trojnog pakta,drugačije ne bi uspeo bez obzira na njihove funte.
Tkđ. su blokirali veze između Draže i kraljevske Vlade.
Titu su se priklonili,jer su se Čerčil i Staljin dogovorili da Jugu podele 50%-50%,u sferi interesovanja.

Broza su pomogli i kada su primorali kralja da 29. januara 1945. prenese svoje kraljevske prerogative na namesnike (što se može tumačiti i kao abdikacija).

Kralj je tu prevaren,jer je dogovor bio da Tito bude premijer,ali je ovaj na nameštenim izborima osvojio apsolutnu vlast.

Ima indicija da su ovi stručnjaci savetnici u vrhovima Ministarstva unutrašnjih poslova i Ministarstva vojske.

Pa ko je mogao da vrati Dačića na političku scenu nego Ameri,preko tadašnjeg ambasadora Mantera,jer je bila izvesna pobeda radikala.
A ŠuNATOvac je i više nego očigledan.
A i zašto bi se brinuli što nam je vojska rasturena,kada su naši vlastodršci rekli da Srbija više neće ratovati,zar ne?
Preporuke:
68
0
10 petak, 22 jul 2011 18:44
Ala
Preskocio je(dr.Avramov dokumentovala) britansku ulogu u ustasko-VMRO-ovskom atentatu u Marseju 1934,kao i Pavelicevu spijunazu u korist MI6.
Zatim, kraljevo predavanje vlasti namesnistvu nije abdikacija ni po kom osnovu-ocekivali su se normalni izbori, a ne corave kutije i komunisticki teror.
Milijardu puta ponavaljam/i opet cu/-kome je do srpskog jedinstva ,ne upotrebljava pezorativni pojam:srbijanski.....
Od Gledstona i Dizraelija ,Britanci imaju isti stav prema Balkanu;posvaditi i zavladati.
Mada nominalno Anglikanci u vecini,Britancima su se poslednjih dvadeset godina interesi podudarili s sirenjem Vatikana na Istok.
I nisu Britanci krivi sto su mnogi glasali za Sunatovca,porodice Tadic-Hrustanovic,Stefanovic,Jeremic,te ostale "eksperte"...
Preporuke:
51
1
11 petak, 22 jul 2011 18:48
Vojvoda Vojislav
Knjiga "Građanski rat":

Prvi deo

http://krozjednomucnostoljece.webs.com/Gradjanski%20rat%20I.pdf

Drugi deo

http://krozjednomucnostoljece.webs.com/Gradjanski%20rat%20II.pdf

Prof. dr Smilja Avramov GENOCID U JUGOSLAVIJI 1941-1945. i 1991. GODINE

http://www.youtube.com/watch?v=PITCdwzTChE&feature=player_embedded#at=11
Preporuke:
31
1
12 petak, 22 jul 2011 18:53
Drago
Evo,za sve srpske gluposti u istoriji krivi autoru sve Englezi. Kreće od Knaza Miloša, onako usput, i kaže kako je hteo, pazite "hteo" proterati engleskog izaslanika u Srbiji, ali ipak nije..
Pa onda, naravno, Berlinski kongres. Pa da nije bilo sazrelo, ne bi Srbija tada dobila državnost i međunarodnu legitimaciju. I da su to Englezi hteli da spreče, kako bi se uopšte dogodilo.
Krivi su mu i što su tražili od Kralja Petra da kazni krivce za masakr kraljevskog para Obrenovića, odnosno da se reši crnorukaca, čudesne bagre koja je i kralja držala u "šahu" i koje je tek Aleksandar Karađorđević uspeo da sredi 1917. godine.I to mu je jedan od najvećih istorijskih podviga. Ako su moguće istorijske parelele onda su, zbog mlađih čitalaca to pišem, pandam crnorukcima jedino crvene beretke. Ista ideologija, isti lopovluk i ista nesistemska moć zasnovana na teroru i bezdržavlju.
sledi nastavak
Preporuke:
13
67
13 petak, 22 jul 2011 19:08
Nn
Ja mislim da u ovom tekstu ima jedna sistemska greška. Englezi i Amerikanci nama NISU krivi za nesreću koja nas je zadesila poslednjih 200-300 godina. Radi se o tome da Englezi i Amerikanci nemaju neprijatelje u svetu već samo interese. Strateške odluke koje donose nisu vođene emocijama. To što mi nismo znali, kao brojčano mali narod, da se odredimo prema tim interesima, to je naš problem. Dakako, mogli smo naše interese da uskladimo sa njihovim interesima u pojedinim istorijskim trenucima, ali nismo to znali, što je plaćeno na stotinama hiljada srpskih glava. Mislim da srpskim politikantima (ne političarima) nedostaje kako obrazovanje, tako i mentalna snaga da u teškim i prelomnim tenucima za zemlju (1914, 1918, 1941, 1991, 1999, 2000) donesu prave odluke, nezavisno od toga koja svetska sila na Balkanu prevlada i vlada u pojedinim istorijskim trenucima. Nije bitno da li se to radi o Anglosaksoncima, Nemcima, Rusima, Turcima,...!
Preporuke:
15
54
14 petak, 22 jul 2011 19:09
nastavak
Smeta mu Čerčil, antifašistička borba i poziv Kralja Petra Draži Mihajloviću da se pridruži NOVJ.
Sve, ama sve što su Englezi radili bilo je racionalno. A za ideološke uzore Veljka Đurića - Mišine, za četnički pokret, spasonosno. Jer, neka kaže, ko je spasio njegove pretke koji su se borili u Dinarskoj četničkoj diviziji Momčila Đujića. Da nisu možda Rusi, Nemci ili neko peti..
Neka kaže ko je danas tračak razuma..Englezi, koji su to uvek bili i biće.I koji su uvek nba srpskoj strani. Republika Srpska ne bi postojala da nije Engleza.A neraspoloženje prema Englezima ne može ići zato što Veljko Đurić misli da je bila moguća "Velika Srbija". Da je bila moguća i nastala bi. Srbija, ovakva kakva je danas nije u stanju da obezbedi pristojan život svojim građanima ni u Obrenovcu, a kamo li da bi to bila u stanju u Glamoču, Livnu, Trebinju.
Preporuke:
15
63
15 petak, 22 jul 2011 19:28
stefan.borota@gmail.com
Nije stvar samo u tome da smo svesni kako nam Englezi, Francuzi i dr. međunarodni kriminalci rade o glavi. To je dobro znao Vuk kada je zabeležio "Mrtva se glava po sokaku valja pa se još goremu nada." Krajnje je vreme da se zapitamo kako da mi njima poradimo o glavi a usput će popadati i čunjevi naših izdajnika. Ipak, najsigurnije je obrnutim redom. I zato svi na izbore!
Preporuke:
38
0
16 petak, 22 jul 2011 19:35
nataša @ nastavak
Spasili četnike od koga?
Pre svega bi trebalo da znate da su kako ih vi zovete "četnici" bili u stvari pripadnici Jugoslovenske vojske u otadžbini, a naziv četnici je izraz koji su neki dali pogrdan karakter, ali ne samo to nego da se izbegne zvaničan naziv JVuO.
Najbolji primer spašavanja "četnika" je bila tajna predaja Draže Mihajlovića Brozu.
Draža je uhapšen izvan Jugoslavije i vraćen Brozu. Slično su postupili, samo sa drugim motivima sa istaknuitim nedićevcima. Dražu su vratili da ga ubije, a nedićevce da mu pomognu, Brozu, da organizuje udar na prosovjetski orjentisane ljude.
Draža se zaputio za Austriju u organizaciji britanske službe. Do Modriče su ga pratili njegovi borci, a u Modriči su ga preuzeli Britanci.
Priča o Kalabiću i "kopka za generala" je obična farsa.
Preporuke:
46
1
17 petak, 22 jul 2011 19:40
Milan Nedic
Engleska je kolevka NACIZMA i KOMUNIZMA.Samim tim zakljucak je da su oni bili ti koji su zakuvali 2. Svetski rat.Porodica Rotsild koja u svom posedu ima The bank of England je glavni finansijer 2. Svetskog rata.
Preporuke:
55
5
18 petak, 22 jul 2011 20:24
Vojvoda Vojislav
@ Drago

"Crna ruka" nije nikakva bagra.Obrenovići su smaknuti jer su bili Austrofili.Srbi su prihvatili berlinski koncept,koji je bio nepovoljan za njih,jer ih je učinio zavisnim od Austro-Ugarske u spoljnim pitanjima i kočio Srbiju u modernizaciji i svodio je praktično na bavljenje poljoprivredom,čije bi proizvode plasirali u AU.
Milan Obrenović je zauzvrat dobio garanciju AU dvora,da će imati njihovu podršku kao kralj.
Karađorđevići su dovedeni na presto zahvaljujući "Crnoj Ruci",a sve što su zauzvrat tražili je oslobođenje srpskih zemanja,a ne Jugoslaviju.
Crna ruka nije bila zadovoljna premijerom Nikolom Pašićem zbog njegove nedovoljne aktivnosti i političke agresije ѕa Srpsko pitanje.
Tokom 1916.godine Premijer Pašić je odlučio da uništi vođe Crne Ruke i totalno slomi organizaciju. U proleđe 1917. mnogo članova Crne ruke, uključujući i Apisa, je uhapšeno. Srpska Vlada se odlučila na ovaj korak iѕ straha dinastije Karađorđević zbog moguće reakcije organizacije na stvaranje Juge.
Preporuke:
47
1
19 petak, 22 jul 2011 21:03
Observantes
Dakle, spomenik Slobodanu Miloševiću na Kalemegdanu! Šta je sporno? Možda tangira savest uličnih „antislobističkih veterana“ (od 9. Marta ili 5. oktoMbra)? Našli dobrozbrinuti i neegzistencijalno „ugroženi“ (petooktoMbarski komformisti) da po NSPM-u šire svoju zabrinutost za Srbiju želeći neku novu ulicu. Ove namazane, ulične petooktoMbarske (razočarane jer su ostali bez medalje) koji „kukaju“ danas u paketu poslao bih ne u Hag nego u Sibir. Kome ste vi činili kvorum, alo? Još se žalite sakriveni pod plaštom Koštunice koga niste uopšte kapirali a sad se slamkom hvatate za njega? More, Bogu da se molite do iznemoglosti s obzirom na to kom đavolu ste činili kvorum i kako ste uticali na globalnu današnju srpsku sudbinu!
Preporuke:
52
6
20 petak, 22 jul 2011 21:20
Čovek koji se boji i svoje senke
Kada je veliki Milutin Milanković natuknuo Bogdanu Popovići na početku 1944. da bi Britanci i Amerikanci mogli bombardovati Beograd, Bogdan je odgovorio:"Nemoguće...Prvi svetski rat proveo sam u Engleskoj i upoznao njen džentlmenski narod...Može li se i zamisliti da će Engleska napasti na svog do groba vernog prijatelja oborenog nadmoćnim neprijateljem i raskrvavljenog stotinama rana. Zar se može zamisliti da će učiniti svojim prijateljima ono što su Nemci učinili svojim neprijateljima? Javno mnjenje Engleske, koje bdi nad čašću svoje nacije, neće dozvoliti da ona bude uprljana takvim nečovečnim delom".
A onda je usledio Krvavi uskrs.
Nažalost, danas se devet-desetina Srba zovu Bogdan i prezivaju Popović.
Preporuke:
75
0
21 petak, 22 jul 2011 21:29
saša r.
1/2

Interesantna tema, autoru bih zamerio samo što nije ovo podelio na 4-5 delova, u kojima bi opširnije mogao da prenese sve engleske rabote na području Srbije. Ima ih, na žalost, previše, još od početka 15-og veka, kada su njihovi oklopnici išavši ka Bajazitu u krstaški rat, napravili haos pri prolasku kroz Srbiju, popljačkavši i uništivši sve što im je palo pod šake.
Prvi svetski rat obilovao je njihovim licemerjem. Uradili su 1915-e sve da bismo bili potpuno uništeni. Stigli su do Soluna, pružali "podršku" i zamajavali našu vladu do poslednjeg časa. A kada su nam Bugari presekli odstupnicu, i kada je sve otišlo dođavola, lord Kičener je cinično izjavio:"Da. Sa Srbijom je, na žalost, svršeno. Moramo se povući iz Soluna. Ja sada moram misliti na odbranu Egipta".
Mislim da nam Englezi nikad nisu oprostili 1918-u, jer su planirali da rat traje do 1920-e, tako im je odgovaralo.
Planove im je pokvario Mišić, koji je uspeo da ubedi D'eperea u pozitivan ishod završnog juriša.
Preporuke:
53
1
22 petak, 22 jul 2011 21:32
saša r.
2/2

Dok je desetkovana srpska vojska čeznula za svojom zemljom, koju su potpuno opustošili Bugari, Englezi su na francuskom frontu sa Nemcima igrali fudbal
Tek kada je D'epere ispritiskao preko svoje vlade Engleze, oni su popustili, pod uslovom da srpska armija krene sa najteže kote, i da je neće podržati ako nešto krene naopako.
Srpska armija krenula je toliko silovito i uspešno, da su Englezi (takođe i Francuzi) tražili da se vojska zaustavi. To su opravdavali time što "saveznici ne stižu da doture hranu i miniciju, te da će doći do rupe između armija koje će neprijatelj iskoristiti" itd. Na kraju su besno rekli da srpski komandanti srljaju u samouništiteljsku avanturu".
Mišić nije delio njihovo mišljenje, i poručio je Bojoviću:"Samo guraj!".
Posle rata, Englezi su pritiskali (i u tome uspeli) da Srbija mora da primi Hrvatsku i Sloveniju, jer one navodno nisu bile sposobne da budu samostalne, i tako dobismo trojanske konje, koji su direktno odgovorni za brz raspad vojske aprila 1941.
Preporuke:
61
0
23 petak, 22 jul 2011 21:34
Petar Izgnanik
Velikog li otkrića da se Engleska uvek ponašala (a i ponašaće se dok i kad god to bude mogla)kao kolonijalna-imperijalna sila! I po čemu se to razlikuje od Turske, Rusije, Francuske, Amerike i drugih?

Što neko reče gore, Englezi su majstori računice i gledanja svojih interesa. I u tome su zapravo samo bolji i konsistentniji od drugih. I Rusi i Nemci su recimo imali trenutaka kad su bili slabi ili glupi i ponašali se ludački i samoubilački.

Umesto da učvršćujemo krajnje poguban stereotip o nečijem "večitom neprijateljstvu" bolje bi nam bilo da i sami malo uključimo mozak i krenemo da sagledavamo odnose snaga u svetu i kako da od njih što više ućarimo. Hvala Bogu pa i tu možemo da se ugledamo na tradicionalno prijateljsku Rusiju: Sarađuj sa svima koliko god možeš i u svom interesu, biznis i pare pre svega, i nema večitih (ne)prijatelja.
Preporuke:
32
1
24 petak, 22 jul 2011 21:56
PERA
Arapi imaju poslovicu, uvek je bolje sa Englezima biti neprijatelj nego prijatelj jer ako si im neprijatelj pokusace da te kupe a ako si im prijatelj obavezno ce te prodati.Mogli smo do sada da nesto od Arapa i da naucimo jer ova poslovica je plod dugogodisnjeg iskustva koje imaju sa Englezima.
Preporuke:
68
1
25 petak, 22 jul 2011 22:11
slobodan 50
šta nam rade britanci? ..bu nas, kako stignu i gde stignu...jedino naše "oružje" protiv njih je ko? pa nole!i zato, hajdemo da vidimo šta je nole uradio posle kupanje na plaži, a pre ispijanja onih vina one čuvene trojke...nole je otišao malo da se zabavi sa igračima milana...još jedan u hagu, vreme je lepo, a meni je sve lošije i lošije od "ENERGETSKIH VAMPIRA" I SITUACIJA, KOJE MI PROŽDIRU MENTALNO I OSTALO ZDRAVLJE...
Preporuke:
22
1
26 petak, 22 jul 2011 22:19
Vojvoda Vojislav
@ Čovek koji se boji i svoje senke

Zanimljiv članak o "Krvavom Vaskrsu":

http://www.pressonline.rs/sr/blog/VIPblog/post/37/%D0%9C%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2+%D0%A1%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D1%80%D1%9F%D0%B8%D1%9B/40752/%D0%9A%D0%A0%D0%92%D0%90%D0%92%D0%98+%D0%92%D0%90%D0%A1%D0%9A%D0%A0%D0%A1+1944..html

Saveznici su tkđ. znali da će Nemci bombardovati Beograd 6 aprila 1941 god.

Prof. Dragoljub Živojinović

http://www.youtube.com/watch?v=11-j9Pt8dGE
Preporuke:
25
0
27 petak, 22 jul 2011 22:24
slobodan 50
taman kad je bilo najlepše, završi se tekst rečima: a ono, od 1991 do 1999 drugom prilikom...što se zaustavi tu?što se zaustavi na 1999.god, kad če to trajati , možda još 50 narednih godina?znamo da traje, unazad 100...
Preporuke:
21
2
28 petak, 22 jul 2011 22:25
Vojvoda Vojislav
@PERA

Arapska izreka:

"Gde vidiš dve ribe na dnu mora da se svađaju ,znaj da je Englez u blizini".
Preporuke:
45
0
29 petak, 22 jul 2011 22:31
slobodan 50
izreka normalnog čoveka, ne čipovanog robota: gde vidiš sranje, rat, pljačku, ubijanje, mešanje u tuđe stvari, ukratko, ZLO, tu su engleska, amerika, EU i "ENEGETSKI VAMPIRI"...inačer, ovo postaje izreka svih normalnih i slobodoljubivih građana sveta...
Preporuke:
33
2
30 petak, 22 jul 2011 22:46
Vojvoda Vojislav
@PERA

Arapska izreka:

"Gde vidiš dve ribe na dnu mora da se svađaju ,znaj da je Englez u blizini".
Preporuke:
22
0
31 petak, 22 jul 2011 22:47
Nikolaj
Ovo je sramota da se Sveti Vladika Nikolaj Žički pominje kao da je radio za Englesku obaveštajnu službu! I još ga zove "profesor" a ne kako treba. Neka se pokaje svako ko dira u svetinje.Braćo i sestre, zar se niko nije našao da ostavi komentar za to. Sramota za naš narod.
Preporuke:
23
6
32 petak, 22 jul 2011 23:06
Agent MI6
Intenzivna aktivnost obaveštajnih službi velikih sila u regionima od posebne geostrateške važnosti nije ništa neubičajeno, toga je oduvek bilo i biće. Ne znam zašto autor stavlja poseban akcenat baš na Britance, odnosno Angloamerikance, jer su za prostor Balkana (ne samo za Srbiju) jednako zainteresovani i ostali krupni igrači, uključujući i Rusiju. Velike sile po pravilu nastoje da politiku malih oblikuju u skladu sa svojim interesima, a na malima je da se optimalno prilagode pravilima igre koja veliki definišu tako da paralelno zadovolje i svoj interes na što elegantniji način. Problem je u alavosti ovdašnjih nacionalnih elita koje opisanu realnost zloupotrebljavaju radi ostvarenja ličnih umesto državnih interesa. Iz tog razloga Srbiju i slične države niko ne shvata ozbiljno, a krajnji rezultat toga je da trajno ostajemo izolovani iz svetskih tokova po principu "ko hoće veće, izgubi iz vreće". Treba nam državnik poput Ataturka koji bi zauvek stavio tačku na tako neodgovornu politiku.
Preporuke:
13
4
33 petak, 22 jul 2011 23:21
aleksandar, oslobodjen za malo
Postoje oni ljudi koji od šume ne vide drvo, tako neki komentatori u svojoj nemoći, prizivaju pokojnike, jer nemaju rešenja,a ni snage, da bilo šta ozbiljno sami preduzmu, pa od pokojnika prave idole. Crna ruka je bila teroristička organizacija, koja je završila posao oko smene jedne dinastije i dovodjenja druge, ali niko ne govori o njihovoj povezanosti sa nekim drugim službama, npr. Ruskom. Da li je taj teroristički čin doneo dobro ili loše Srbiji teško je proceniti, nesporno je samo da je bio teroristički. Oni su pali u nemilost Karadjordjevića ne zbog pritiska Britanije već zbog prestanka podrske Ruske obaveštajne službe koja se raspala u februarskoj revoluciji. Oni koji kažu da su ucenjivali Karadjordjeviće su delimično u pravu, pravih ucena nije bilo ali je ta pretnja stalno lebdela, a monarh kakav je Aleksandar bio to nije mogao da trpi, on je iskoristio priliku i za to mu je alibi bio zahtev Engleza za sudjenjem počiniocima. mislite svojim glavama Srbi i rušite vladu...
Preporuke:
18
14
34 subota, 23 jul 2011 09:30
SLOBODAN 50
danas je lep sunčan dan, neznam gde je nole, neznam gde je boris i ostali...šta znam sigurno?znam, da postoje ljudi, koji NIKAD neće priznati svoje greške, ili će, uvek, naći izgovor i prebaciti krivicu na druge, ili na tkz. "objektivne okolnosti"...za njih postoje mnoga imena oportunisti, ljigavci, uvlakači, dizači buke i lakih muzičkih nota, itd,itd...ja sam im dao ime čipovani roboti, modifikovani čipovani roboti, a moj prijatelj, najbolji opis takvih ljudi, koji sahranjuju našu srbiju na različite načine: "energetski vampiri".to je pravi naziv, jer oni, po vokaciji, isisavaju svo, preostalo, zdravo tkivo srbije, šta god da je u pitanju: sport, firme, ljudi, zdravtsvo, mostovi, građevina, turizam, ukratko, SVE!sve što je srpsko, a reprezentativno, oni imaju zadatak da obezvrede i unište.na primer, ovde aleksandar(koji neće da prizna svoju grešku), glumi borca, koji iz svoje udobne stolice zove na nekakav bunt i rušenje vlade, a pri tom je protiv opozicije!?o čemu se tu radi?
Preporuke:
14
2
35 subota, 23 jul 2011 12:29
aleksandar, oslobodjen za malo
Ove prozivke su minorne i ne zaslužuju moj odgovor jer dolaze od onih koji umeju samo da kritikuju sve i svasta, a da pri tom nikada ništa nisu uradili kako bi promenili stanje koje je po njihovom sudu očajno. Podsetiću ih na jednu epsku narodnu pesmu:

Odlomak iz pesme Pocetak bune na dahije
Tu Knezovi (čitaj domaći političari svih opcija) nisu radi kavzi, nit su radi Turci izelice(čitaj gospodari sveta) već je rada sirotinja raja što poreza plaćati nemože, nit trpeti turskoga zuluma. Ja ne bežim nikada i ne sklanjam se iza floskule da ne treba praviti nerede u Beogradu, i preuzimam odgovornost za sve svoje postupke kojih se ne stidim i ponovo bih izašao i 9 marta i 5 oktobra jer ja znam zbog čega sam izašao, u šta se sve pretvorilo je već drugo pitanje, ko je iskoristio gnev naroda treba da ga oseti na svojoj koži. mislite ljudi svojom glavom....
Preporuke:
4
11
36 subota, 23 jul 2011 12:36
Marko Gay
@ Zoran Đorđević

kao da mi to ne znamo od prvog dana


Koliko vidim, Srbi uglavnom veruju da Nemacka i Vatikan upravljaju procesima na Balkanu.

Tako je general Kadijevic, sa svitom vojnih analiticara, na osnovu - inace tacnih - obavestajnih izvestaja da se dejstva u Jugoslaviji vrse uglavnom preko nemacke sluzbe zbog velikog broja jugo iseljenika u Nemackoj i dobre mreze u Jugoslaviji, izvukao zakljucak da je bas Nemacka ta koja je glavni organizator rasturanja Jugoslavije!

S takvim analiticarima...



@ aleksandar, oslobodjen za malo

Glavni eksponent ovih moćnika je engleska kraljevska porodica


Bilo nekad.



@ nataša

Takva tumačenja u delu u kome se navodi da se nisu desile demonstracije i puč ne bi bilo nemačkog napada na Jugoslaviju su u najmanju ruku nedotupavne.


Zasto bi Nemacka gubila vreme, novac i vojnike napadajuci Jugoslaviju kad je ugovorom s njom vec dobila sve sto joj je bilo potrebno?
Preporuke:
4
14
37 subota, 23 jul 2011 12:40
Marko Gay
@ Drago

za sve srpske gluposti u istoriji krivi autoru sve Englezi.


Sto je veca vlast, veca je i odgovornost. Engleska se za tadasnje dogadaje okrivljuje uglavnom jer je bila najaca svetska sila.

SAD danas mora biti vojno jaca od ostatka sveta upravo zato sto se ocekuje da ce ih na kraju gotovo svi ljudi na planeti okriviti za sve cime tada eventualno budu nezadovoljni.
Preporuke:
2
16
38 subota, 23 jul 2011 13:26
SLOBODAN 50
hitler, nato i svi ostali krvnici kroz istoriju, prvo su nudili"mirno rešenje", mirnu okupaciju(rambuje), svojim protivnicima, mirnu predaju...tako isto i oktobarci, a posle...koga j...., nismo mi krivi, mi smo nešto drugo mislili...nismo mislili da će zemlja biti izdata, rasprodata i uništena ekonomski, vojno, moralno, institucionalno, biloški itd...sve ono što su obečavali da će urediti i dovesti u red, jesu uradili, ali sa predznakom minus ispred....normalno, kriv je pera, nisu oni.oni su mislili sve najbolje i sad bi ponovo, oni koji se nisu dovoljno očešali, kojima treba još malo, za sigurnu starost...da, treba dozvoliti nekoliko hiljada evra za promenu pola, ali za zube i obične stvari, ne....o čemu se tu radi?jesu li britanci krivi za to?danas je sunčan dan, neznam gde je nole, boris, jedino sam čuo od dačića, da čemo možda u novi rat...kobojagi...idem, begam od energetskih vampira. pozdrav poštenim građanima uništene i skraćene srbije.
Preporuke:
15
1
39 subota, 23 jul 2011 13:34
Drago
to nataša

Pitaš o četnicima uopšte ili četnicima Momčila Đujića?
Generalno, za mene je četnički pokret od novembra 1941. godine izdajnički i zločinački. Hiljade su dokaze za to. Za Dražu Mihajlovića, ni kroz "najređe sito" ne može se naći opravdanje za nastavak kolaboracije nakon što ga je Kralj Petar pozvao da se priključi NOVJ. U tekstu na koji reagujete mislio sam na Dinarsku Diviziju Momčila Đujića. U povlačenju Dinarske Divizije bilo je izeđu 10 i 15 hiljada ljudi sa Tromeđe, najviše pripadnika divizije, ali je bilo i članova njihpovih familija. Spasili su ih Englezi kojima su se predali i bili smešteni u logor San Sabo. Tamo je bilo i moje rodbine. Već se četvrta - peta generacija od njih rodila u Engleskoj. Iz San Sabo logora bili su raseljavani, najviše u Englesku, ali i u prekomorske zemlje. Engleska je prema njima postupila mnogo korektnije nego Srbija 1995. prema izbeglicama iz Hrvatske.
Preporuke:
8
8
40 subota, 23 jul 2011 13:38
Vojvoda Vojislav
@ aleksandar, oslobodjen za malo


Crna ruka je bila
teroristička organizacija teroristički čin doneo dobro ili loše Srbiji teško je proceniti, nesporno je samo da je bio teroristički. Oni su pali u nemilost Karadjordjevića ne zbog pritiska Britanije već zbog prestanka podrske Ruske obaveštajne službe


Teroristički čin je bilo prihvatanje Berlinskog kongresa od strane Obrenovića i predavanje BiH,kao i potčinjavanje Srbije Austro-Ugarskoj,bez obzira na srpske i ruske žrtve u ratu 1876-1878.
Pa naravno da su uz pomoć Rusije hteli da ujedine srpske zemlje.S kim drugim bi to mogli?Sa Nemačkom,AU,UK možda?

tako neki komentatori u svojoj nemoći, prizivaju pokojnike, jer nemaju rešenja,a ni snage, da bilo šta ozbiljno sami preduzmu, pa od pokojnika prave idole.

Ja sam pisao o ulozi "Crne ruke",a vi skrenuste na neki drugi kolosek.
U životu niko ne može sve sam.
"Ne pravi sebi idola niti kakva lika, nemoj im se klanjati niti im služiti."
Preporuke:
11
2
41 subota, 23 jul 2011 13:54
Drago
nastavak

to Nataša..
Znam da će sada skočiti tzv "četnici"..
Bio je to, a ja govorim na osnovu izvornih kazivanja ljudi koji su pripadali tom pokretu i borili se na toj strani, jedan jadan pokret. Ciljevi, nepostojeći, bar za borce,obične ljude, seljake. Disciplina slaba, teror prema stanovništvu brutalan,otvorena kolaboracija, hajdučki metodi,puna saradnja sa ustašama ( postoje jasni dokazi o zajedničkoj vojnoj paradi italijanskih trupa,Đujićevih četnika i ustaških jedinica u decembru 1942. godine u Kninu, na "Dinarinom" igralištu, a povodom zauzimanja Livna i proterivanja partizana iz tog mesta, kojom komanduje italijanski geleral komandant divizije Sassari, ne mogu se sad setiti imena). Tu, marširaju zastave jedne uz druge.
E, kad je Đujić otišao iz Knina, u kasnu jesen 1944. godine, dozvolu za pravac odstupanja zatražio je direktno od Glavnog Stana Poglavnika NDH. I dobio je.
Preporuke:
4
15
42 subota, 23 jul 2011 14:06
Drago
nastavak

Dakle, u završnim operacijama, Titove snage su imale naredbu da nema milosti samo za dve formacije. To su bile ustaše i balisti. Prema drugima je to bilo jako selektivno. Ustaše su tamanili bez ikakve milosti. Englezi, odnosno njihove trupe su čitave železničke kompozicije ustašije vraćale Titovim jedinicama na daljnji postpak. Zato se govori o "križnom putu" i Blajburgu među današnjim ustaškim fanovima, ali ne zato što je u samom Blajburgu bio značajan broj žrtva. Istina je da se ustašama za zlo koje su uradili osvetio samo Tito, odnosno NOVJ u kojoj je bilo već na hiljade bivših pripadnika četničkih jedinica koji su poslušali kralja i pridružili se antifašističkoj strani. Govoriš o tome kako je "Dražu neko isporučio da bude ubijen". Dražu je sudio sud i on je streljan po odluci suda. Uhvaćen je kad je rat završio, a ovo o takzvom isporučenju je konstrukcija.To je novi produkt mašte i nova konstrukcija.
Preporuke:
2
13
43 subota, 23 jul 2011 14:47
nataša
@ Marko Gay

Marko, sva moć, politička, finansijska u Velikoj Britaniji, Australiji i Kanadi je u rukama kraljevske porodice i Doma Lordova.


@ Drago

Vaši zaključci nisu dobri jer nemate verodostojne izvore, na primer iz ruskih arhiva. Tu biste videli ko se borio protiv, a ko za Nemce. Što se dogovora i pregovora između zaraćenih strana tiče tek tu ima galimatijas. Uloga Đujića jeste kontraverzna, ali ipak se savez "četnika" i ustaša na Neretvi završio tako što su "četnici" pobili ustaše i omogućili partizanima da se izvuku, čisto na nacionalnoj i rodbinskoj osnovi.
Partizanski pokret je za svoju bazu imao isključivo srpski narod, ostali su zanemarivi. Komanda partizanskog pokreta je bila po partijskoj, komesarskoj liniji, kominternovska, bilo je svih nacionalnosti, i vrhovni komesar je bio Hrvat, ali po borbenoj vojnoj liniji svi su bili predratni kraljevi generali, na čelu sa Arsom Jovanovićem načelnika štaba NVO i PO.
Preporuke:
16
1
44 subota, 23 jul 2011 15:00
slobodan 50
šta ćemo mi srbi, građani srbije?hoćemo li spas tražiti u monarhiji, u 21.veku?pa pričamo o zverstvima iste i svim njihovim klanjima sekirama?pa ćemo, malo ovako, malo onako?oni su rešavali probleme sekirama, tajnim kanđžama, diktaturom, pljačkom i uništavanjem sopstvenog naroda, uvek i na svakom koraku...čika peru slavimo, a tada nije ostao sposoban muškarac u srbiji, itd,itd...monarhisti neće razmišljati humano i napredno, oni će pričati svoje pričice kao navijači zvezde...bilo jednom...napolju se naoblačilo, neznam gde je nole otišao iz milana, vina su popili, kreću pojeftinjenja, most je spojen,jer JE sada počeLA NEVIĐENA IZBORNA KAMPANJA...NARANĐŽASTIH
Preporuke:
10
2
45 subota, 23 jul 2011 15:04
Vojvoda Vojislav
@Drago

Odmazde prema stnovništvu su činili i jedni i drugi.
ORUŽANE snage Kraljevine, Jugoslovenska vojska (četnici), imale su obavezu da primenjuju Zakon o zaštiti države (odnosio se na komuniste) i Uredbu o vojnim sudovima od 8. marta 1940.
Tito je odgovorniji od Mihailovića, jer je on bio zapovednik svih partizana u Jugoslaviji koji su bili direktno pod njegovom komandom i vrhovnog štaba. Mihailović, sa druge strane nije bio komadant svih Četnika u Jugoslaviji i Srbiji pa samim tim nema istu komandnu odgovornost. Tito je još imao celu državu iza sebe(SSSR i NKVD) i moćni propagandni aparat kojim je satanizovao političke rivale (JVuO i svoje sopstvene odmetnute saborce).
Komunisti su sarađivali sa ustašama tokom čitavog rata, a ta saradnja počela je još 1932. godine.U rat aprila 1941. godine komunisti su stupili kao saveznici Nemaca, a ta saradnja se potom nastavljala u više navrata, dok su njihovi lideri pokušavali da priključe Metohiju Albaniji još 1943. godine.
Preporuke:
8
1
46 subota, 23 jul 2011 15:08
Vojvoda Vojislav
@Drago

Partijski list «Proleter» (decembar 1932, broj 28) piše: «U posljednje vrijeme počinje da se širi, osobito u Lici i Sjevernoj Dalmaciji, ustaški pokret protiv srpskih okupatorskih vlasti. (...) Komunistička partija pozdravlja ustaški pokret ličkih i dalmatinskih seljaka i stavlja se potpuno na njegovu stranu. Dužnost je svih komunističkih organizacija i komunista da taj pokret pomognu i predvode».
Četnici su svake ratne godine izveli po jednu veliku operaciju protiv Nemaca - dok su Nemci izveli 22 operacije protiv četnika. Partizani do poslednje faze rata nisu osvojili ni jedan grad od Nemaca, dok su četnici oslobodili 20-tak gradskih naselja od Nemaca. Partizani nisu izveli ni jednu ofanzivnu akciju protiv Nemaca, pa čak nisu imali ni plan borbe... Oni su se beskompromisno borili samo protiv četnika, napadajuđi u leđa četnike zauzete borbom protiv Nemaca i ustaša.
Preporuke:
12
1
47 subota, 23 jul 2011 15:15
Vojvoda Vojislav
@Drago

Sve četničke jedinice imale su obavezu da vode knjige prihoda i rashoda.
U partizanskim zbornicima dokumenata nema - na šta su trošili silan novac.
Broj četnika je tokom većeg dela rata bilo znatno više nego partizana. Broj partizana naglo se povećava prisilnim mobilizacijama, svih redom, iza Crvene armije.
Mnogi su voleli da se nazivaju četnicima, jer je ime bilo popularno. Npr Antikomunistička milicija koju su osnovali Italijani... Onda razne formacije u Crnoj Gori, koje su osnivali Italijani, pa kasnije Nemci, itd.
Komunisti su još od kraja 1941. jasno izlagali svoj plan: protiv kralja, protiv crkve, demokratskog poretka (ukidanje stranaka), protiv legalne vojske, tj. borba za vlast. I još tada su pokazali svoje pravo lice, nizom ubistava civila, radi politike, ili radi pljačke, ili i jedno i drugo.
U Užicu, Crnoj Gori i Hercegovini ubijali su masovno, žrtve mučili, primoravali rođake žrtava da igraju kolo preko leševa.
Preporuke:
8
1
48 subota, 23 jul 2011 15:20
Drago
Pa dobro, dajte te ruske izvore. Inače, ovako to zvuči kao manipulacija. Ja znam da nam je najveća nesreća u istoriji nailzila onda kad smo se oslanjali na Ruse. Evo i danas, dok nam tobože spašavaju Kosovo.A zapravo hoće samo presedane koji njima omogućavaju imeprijalno širenje. I u dodatku NIS džaba i sve što mogu džaba. A Kosovo ode. Evo, zavodi i embargo Srbiji.No, ako imate izvore, voleo bih da to prezentujete. Naš narod jako dobro zna šta je preživeo. Ostalo je to i u kolektivnom pamćenju ali bogami i u dokumentima i knjigama. Samo, što kod nas postoji ogromna propaganda koja pritiska svest ljudi i usmerava ih na infantilan odnos ka Rusima, zanemarujući stvarnost. Koga je ruska politika, kad su Srbi u pitanju ikada spasila. Stalno su nas koristili na najgori mogući način. Evo, ta crna ruka..Pa mi smo jedini narod na svetu koji svoje terooriste, pučiste, razbojnike i samodršce slavi kao heroje. A oni nisu bili ništa drugo nego ruski eksponenti,u Srbiji.
Preporuke:
3
11
49 subota, 23 jul 2011 15:28
nataša @ Marko Gay
Ne mogu da verujem da ne znate da su osim Nemačke Kraljevinu Jugoslaviju napale i druge zemlje. Na primer "neutralna" Austrija , aneksirana Nemačkoj je odmah aneksirala današnju Sloveniju, veći deo. Pogledajte oduševljenje kojim su dočeklai Hitlera u Mariboru. Italija je uzela, čitavu Dalmaciju Istru Dubrovnik, Korčulu, na oduševljenje tadašnjeg većinskoh italijanskog naroda. Kako je preko dvesta hiljada vojvođanskih Nemaca dočekalo "oslobođenje" i Mađari, Bugari a tzv. NDH i Hrvate da ne pominjem. Svi oni su se oni okupili oko Hitlera između ostalog i zbog komadanja Jugoslavije i u tom smislu su imali vrlo detaljne planove i pomagače iznutra, računajući i neke institucije pre sveka Katopličku Crkvu, ali i državne institucije, na primer obaveštajne službe, i mnoga ministarstva.
Prema tome, Jugoslavija je napadnuta po planu koji je razrađivan decenijama,a ne na mah u ljutnji zbog martovskih demonstracija i puča.
Skoro sve evropske zemlje su imale takve sporazume, i skoro sve su napadnute.
Preporuke:
16
1
50 subota, 23 jul 2011 15:33
Vojvoda Vojislav
@Drago

U Istočnoj Bosni su početkom 42. mesec dana sarađivali sa Francetićevom Crnom legijom, poznatom po masakrima Srba. Sarađivali u borbi protiv četnika koji su grčevito branili srpski narod.
Draži su sve partije bile jednake, tj. strogo je zabranjivao svaki partijski rad tokom rata, a od svih partija je tražio ''nacionalni rad'', tj. ''rad na nacionalnom polju''.
Bilo je slučajeva da četnici silom uzimaju hranu, međutim, to nije bilo pravilo. Pravilo je bilo da se hrana organizovano nabavlja preko određene službe i to za novac.
Mnoge komuniste su sami komunisti likvidirali. To je bio nastavak predratnih ''čistki''. U tim predratnim čistkama, većinom u Moskvi, ubijeno je preko 500 članova KP iz Jugoslavije - većinom Srba. I u ubistvima je sarađivao Tito.
Tokom rata Tito je naročito ubijao ''španske borce''.
Posle rata Tito je sklonio ili ubio, sve komuniste iz svog okruženja-Koču Popovića, Peku Dapčevića, Sretena Žujovića, Arsu Jovanovića, Rankovića, Đilasa, Terzića.
Preporuke:
7
2
51 subota, 23 jul 2011 15:39
Vojvoda Vojislav
@Drago

Iz ratnog Vrhovnog štaba ostao je samo Kardelj,ali on tokom rata nije bio uz Tita, već prvo u Sarajevu, pa u Sloveniji.
Partizani nisu preduzimali operacije protiv Nemaca, pa čak nisu imali ni planove za vođenje operacija protiv Nemaca. Borbu su prihvatali samo ako ne bi uspeli na vreme da se sklone, kao na primer na Sutjesci. Ofanzivna dejstva partizana bila su usmerena na četnike. J. B. Tito je uvek kao zadatak br. 1 postavljao napad na četnike, uz napomenu da se ''za sada'' izbegava borba sa Nemcima.
Četnici nikada nisu potpisali niti jedan sporazum sa ustašama i nikad ni u jednoj borbi sa njima nisu sarađivali. Sporazumi koje komunisti navode zaključivani su između četnika i domobrana, a isključivali su ustaše. Četnici su ove sporazume potpisivali jer je u njima pisalo da se Srbi više neće odvoditi u koncentracione logore.
Zločine nad civilima činili su ustaše i druge njihove formacije, dok su četnici štitili hrvatske i muslimanske civile od odmazde naroda.
Preporuke:
9
4
52 subota, 23 jul 2011 15:51
Vojvoda Vojislav
@Drago

Zločine nad civilima činili su i partizani. Do oktobra 1944. godine oni su ubili oko 6.000 civila Srba, prema svom partijskom programu (imućniji građani, sveštenici, političari...). Četnici su proganjali i ubijali ubice ovih 6.000 civila i njihove jatake. Ukupno su na ovaj način ubili više hiljada komunista i njihovih jataka. Po osvajanju vlasti, komunisti su ubili još 100.000 srpskih civila.
Zapad je, uz pomoć svojih oficira na licu mesta, od jeseni 1943. pravio front protiv Draže, tj. protiv Srba, pod komunističkom firmom, tako da Srbiju napadnu Hrvati, muslimani, Bugari i Albanci, a sve uz pomoć zapadnih bombardera, zapadnih isporuka oružja, propagannde, itd.

20.000 ustaša,od toga 200 visoko rangiranih je pobeglo.Nije se on "osvetio" svojim saradnicima.
Preporuke:
7
3
53 subota, 23 jul 2011 16:16
Drago
to Vojvoda Vojislav
Najpre, da kažem kako poštujem način na koji vodite raspravu, mada se sa Vama ama baš u ničemu ne slažem.
Pre svega, ima jedna, po srpski narod, veoma kobna teza, koju "guraju" današnji državni istoričari, Pavlović, Predrag Marković,Bojan Dimitrijević i još neka ekipa, a koju Vi prihvatate. To je teza o tome kako postoje tzv. "dobri" četnici kojima je direktno komandovao Draža, a oni su, je li, tu oko Ravne Gore, u zapadnoj Srbiji i u Šumadiji, i drugi naročito loši. Pa se onda tako pokušava ekskulpirati Draža i jezgro ravnogorskog pokreta, kad baš ne ostane ni jedan drugi argumenat.Pokušavaju, u odnosu na Dražu i njegovu nazovi vojsku pravdati masakri koje je radio Pavle Đurišić, pokolji po Bosni, vešala i preki sudovi Momčila Đujića, batinanje i šišanje ženskih članova porodica partizanskih boraca, pljačke njihove imovine. O Kosti Pećancu da ne pričamo. Slab je to pokušaj, i jadna je vojska za koju danas tvrdite da nije imala komndanta.
nastavak
Preporuke:
5
6
54 subota, 23 jul 2011 16:34
Drago
Ko išta zna o vojsci, poštovani sagovorniče, kad mu kažete to, da se neko predstavljao komandantom a to nije bio, pa se danas insistira na tome kako je bio velik, značajan, častan, reći će vam da se šalite. Najmanje to. Draža je pored ostaloga od vrhovne komande, vlade i Kralja dobio sve ovlasti, generalski čin i vezu na zapadne antihitlerovske saveznike. I ispada da je bio običan mlakonja koji ih je obmanjivao, lagao i varao.
Draža je nesposobni komandant jedne potpuno dezorjenisane vojske koji je otišao u kolaboraciju i koga više niko nije mogao spasiti iako je bilo ljudi u ondašnjem svetu koji su to hteli. Draža je nanosio nesreću i sramotu najviše srpskome narodu, počev od novembra 1941. godine pa dok ga OZNA nije uhvatila u Istočnoj Bosni.
U nastavku ću postovati delove pisma koje je Momčilo Đujić poslao svom rođaku Joši Durbabi, partizanu, koji je od njega otišao negde oko Božića 1942. kad je video da ovaj otvoreno sklapa savez sa Italijanima i pravi dil sa ustašama.
Preporuke:
6
5
55 subota, 23 jul 2011 16:38
Drago..
nastavak
Sva lica koja Đujić pominje kao kandidate za osvetu bila su samo koji mesec pod njegovom komandom, mnogi od njih su mu rodbina ili kumovi..I on piše ovako, u proleće 1942. godine..
«Ako mi ne vratite naše borce, biću prinuđen da poništim sve partizanske familije i to: za Lazu Bijelića iz sela Strmice-ubijamo Joše Durbabe ženu i sina i sve mu spaljivamo; za Đuru Kotoraša, uništavamo i ubijamo ženu Marka Durbabe i sve njegovo, koji je tamo sa dve ćerke; za Jejinu Todu ubijamo i uništavamo Đujića Niku i svu njegovu familiju, čiji je sin kod vas Veljko; za Stevu Ćuruviju ubijamo oca i mater Mile Đujića, koji je kod Vas; za Medića Đorđa ubijamo i poništavamo Žabarovu familiju; za sve ostale naše ljude koji su jutros tamo zarobljeni ili se predali vama, imaju se svi pustiti kući sa oružjem i priborom, u protivnom će biti sve familije pristalice partizana uništene i spaljene. Ovo isto važi i za selo Kninsko Polje».(5)
Preporuke:
4
5
56 subota, 23 jul 2011 17:27
Vojvoda Vojislav
@Drago

Ako mi ne vratite naše borce, biću prinuđen da poništim sve partizanske familije

Pa i Tito je poništio 60/70.000 ljudi od kraja 1944. pa u prvim godinama posle rata,a to nisu bile samo četničke porodice,već i svi oni koji nisu bili njegove pristalice ili saradnici,koji su mogli da ga nadmaše.

Ideološko i političko razdvajanje Srba u ratu ne samo da je štetno, već je i zakonom zabranjeno, tj. u ratu je zabranjen svaki partijski rad. A o stavljanju pod komandu strancima - Titu i ostalima - u borbi protiv vojske sopstvenog naroda,a JVuO je to bila, suvišno je i govoriti.
Preporuke:
7
3
57 subota, 23 jul 2011 17:57
Marko Gay
@ nataša

Jugoslavija je napadnuta po planu koji je razrađivan decenijama,a ne na mah u ljutnji zbog martovskih demonstracija i puča.


Neke susedne zemlje su dugo zelele teritoriju Jugoslavije i imale vec gotove planove za osvajanje.

Ali takav plan postojao je i za osvajanje Svajcarske, pa ona ipak nikad nije napadnuta.

Da li ce planovi koji vojni planeri prave za svaku eventualnost biti realizovani ipak zavisi od politicara.

Istorijska je cinjenica potkrepljena svedocima i dokumentima da je Hitler sastanak sa svojim generalima sazvao tek 27. marta i da je istog dana na tom sastanku izdao naredbu za napad na Jugoslaviju.

Svi pobednici (pa i Tito) imali su interesa da posle Drugog svetskog rata medu Srbima zazivi uverenje da bi ih Nemacka svakako napala.

Posto su im u skolama i preko televizije glave napunjene takvom "istorijom", razumljivo je da se Srbi 1990-tih nisu mogli orijentisati i razumeti ko je u svetu protiv njih i zasto.
Preporuke:
1
11
58 subota, 23 jul 2011 17:58
Vojvoda Vojislav
@Drago

I za Tita tvrde da je bio kukavica i totalno nesposoban. Te primere o Titu naveli su njegovi saradnici u svojim memoarima, Žujović i Jakšić (njegovi generali). Tako se poneo u svim kritičnim situacijama, a naročito na Neretvi, Sutjesci i u Drvaru.
Kadinjača- 2 ubijena Nemca i ceo radnički bataljon.
Za prvih 6 meseci komunističkog ustanka poginulo je 200 Nemaca i 37.000 stanovnika Srbije.
Kozara 60.000 ljudi i 33 Nemca.
Preporuke:
14
2
59 subota, 23 jul 2011 18:07
Drago
to Vojvoda Vojislav
Pa upravo ja pričam o tome da se Draža stavio u službu okupatorima. Već treći put ponavljam da se to dogodilo u novembru 1941. Osnovni uzrok cepanja jeste taj čin. Hajde, da ne budemo naivni. Cela Kraljevina Jugoslavija je tada imala manje od 10.000 komunista, zajedno sa skojevcima.O svima njima su postojali dosijei.U Srbiji je to bilo jedva 3.000 hiljade.Pa kakav je to pokret, i kakav je to komandant koga je mogla nadvladati ta šačica. Pričam o tome da su Dražini četnici ili kako ti voliš reći "Jugoslovenska vojska u otadžbini" bili apsolutno nesposobni za bilo šta. Tražili su kopču sa okupatorom i prihvatili tu "sisu" čim im je ponuđena. Kasnije su sve opravdavali građanskim ratom.
U partizanskom bataljonu moga dede po ocu ( deda po majci je bio četnik), bilo je oko 500 boraca, a bila su sam 3 komunista, 1942. Pa nisu ovih 497 ostalih otišli u partizane zbog ideologije, nego valjda zbog toga što su videli ko se bori protiv okupacije.
Preporuke:
5
5
60 subota, 23 jul 2011 18:33
nataša @ Marko gray
Odmah smo se orjentisali i znali da će razbijanje Jugoslavije prvi priznati Nemačka i Vatikan.
Znali smo i da će SAD nakon oklevanja takođe podržati razbijanje Jugoslavije, jer su nacisti izašli iz pacovskih kanala digli glavu i aktivira,i nacističko zlato da izfinansiraju rušenje Jugoslavije, a američki nantinacisti u konfuziji i nesnalaženju. Takođe smo znali da će i Britanci u svemu tome gladati da otkinu nešto za sebe i da zadrže poziciju odlučivanja i moći nije važno kavi su ti koji im to obezbeđuju.
Takođe smo znali da će poraženi iz 1941 pokušati i delom uspeti revanš.
Zar to Milošević nije rekao glasno i jasno?
Rusija je bila u rasulu i trebalo je izdržati dok se Rusija ne uspravi. Trebalo je kupiti desetak godina u strašnim uslovima. Mislim da smo delom jedva uspeli. Primili smo prvi udar i neprijatelji su stali, a naše žrtve velike. I dan danas lideri srpskog otpora trunu po kazamatima u Hagu, mnogi su pobijeni, ali zrno srpstva i naroda i države je očuvano.
Preporuke:
11
1
61 subota, 23 jul 2011 18:49
Vojvoda Vojislav
@Drago

Ovo sam već postavio:
Broj četnika je tokom većeg dela rata bilo znatno više nego partizana. Broj partizana naglo se povećava prisilnim mobilizacijama, svih redom, iza Crvene armije.

Posle vazdušnog desanta na Drvar, 25. maja 1944. godine,nikad partizani nisu bili tako slabi, razbijeni i sasvim obezglavljeni kao baš u ovo vreme kad su pretrpeli poraz na granicama Srbije, a nikad Tito nije bio tako jadan, bespomoćan i ništavan kao
posle napada na Drvar. Da su tada Tito i komunisti bili prepušteni sami sebi, zatro bi im se svaki trag. Međutim, Englezi su tada spasli i Tita i ceo komunistički pokret u Jugoslaviji.
Prebacili su Tita na ostrvo Vis, gde su mu sami Britanci organizovali Vrhovni štab.Nisu Britanci doveli Tita na Vis bez nekog određenog cilja! Želeli su, da im je blizu i da ga imaju pod rukom.
Preporuke:
8
3
62 subota, 23 jul 2011 18:53
Vojvoda Vojislav
@Drago

Znali su oni dobro šta predstoji na političkom planu, pa je sva ova radnja sa Titom samo ubrzavala ostvarenje engleskih ciljeva, kojima su tako štedro služile jugoslovenske izbegličke vlade.
Do 9. marta 1944. godine Kralj Petar je sa svojom Vladom bio u Kairu. Tada je prešao u London. Tu su Čerčil i Idn vršili na Kralja pritisak, da otpusti staru i imenuje novu Vladu. Kralju je bilo
jasno zašto mu se to traži. Želela se, politički i moralno, još slabija Vlada, koja je trebala da Kraljevinu Jugoslaviju definitivno teslimi međunarodnom komunizmu. Zato se Kralj uporno odupirao Čerčilovim i Idnovim zahtevima. A kada su ovi prešli u pretnju, Kralj se 16. aprila 1944. godine naročitim pismom obratio Predsedniku Ruzveltu, kome je izneo stvarnu situaciju i molio ga za mišljenje i savet. Ruzvelt mu je savetovao da posluša Čerčila.
I Kralj nije imao kud. Otpustio je staru Vladu i 1. juna 1944. godine poverio mandat Ivanu Šubašiću.
Preporuke:
7
3
63 subota, 23 jul 2011 18:56
Drago
To Vojislav

I za Tita tvrde da je bio kukavica i totalno nesposoban. Te primere o Titu naveli su njegovi saradnici u svojim memoarima, Žujović i Jakšić (njegovi generali). Tako se poneo u svim kritičnim situacijama, a naročito na Neretvi, Sutjesci i u Drvaru.
Kadinjača- 2 ubijena Nemca i ceo radnički bataljon.
Za prvih 6 meseci komunističkog ustanka poginulo je 200 Nemaca i 37.000 stanovnika Srbije.
Kozara 60.000 ljudi i 33 Nemca.

E, ovo što navodite upravo jesu teze tzv. "državnih istoričara", Momčila Pavlovića, Bojana Dimitrijevića, Predraga Markovića i ekipe. To je katstrofalna interpretacija istorije, netačna, lažna i po interese Srbije jako štetna, kao i svaka druga neistina. Ovu su puleni Dobrice Ćosića i Ljube Tadića, mada ovi slove partizanima i nosiocima spomenice. Danas je Dobrica Ćosić veći idol nacionalistima nego svojevremeno Draža Mihajlović.
Preporuke:
4
8
64 subota, 23 jul 2011 19:00
Vojvoda Vojislav
@Drago

Prvo što je učinio mandator Krune, bilo je njegovo hodočašće na ostrvo Vis. Ivan Šubašić je otišao na noge Titu, da bi s njim i njegovim razbijenim komunističkim pokretom sklopio sporazum. To
je bila prirodna završnica puta izdajstva narodnih i nacionalnih interesa. Puta, kojim su išle sve jugoslovenske izbegličke vlade,počev od đenerala Dušana Simovića, pa redom.
Dr Živko Topalović, koji je bio visoki četnički funkcioner,član Nacionalnog Komiteta i specijalni politički punomoćnik đenerala Mihailovića u inostranstvu je savetovao "priznanje oba po-
kreta i ravnopravnog učešća obe strane otpora u toj Vladi"!
A pošto Kralja nisu mogli srušiti borbom na otadžbinskom tlu, komunisti na čelu sa Titom su, uz pomoć Čerčila i lažnih narodnih vođa, preduzeli sve da politikom sporazumevanja likvidiraju monarhiju u Jugoslaviji.
Tu na scenu stupa SPORAZUM TITO - ŠUBAŠIĆ OD 16. juna 1944.
Preporuke:
7
1
65 subota, 23 jul 2011 19:04
Vojvoda Vojislav
@Drago

Dakle i Kralj i Draža su bili izigrani od strane saveznika i komunista,nikako izdajnici i saradnici okupatora.
Nisu oni bili nesposobni već izigrani i to posle rata.
A da ne pišem da Tito nikad ne bi bio na vlasti da nije bilo zamešateljstva Čerčila i ulaska Crvene armije u Jugoslaviju.
Preporuke:
9
1
66 subota, 23 jul 2011 19:08
Drago
nastavak

to Vojislav

U ovome što navodite,na ovim destinacijama, ovo Neretva, Sutjeske, Drvar, Tito je bio. I ne samo da je bio nego su upravo te ofanzive pokretane da bi on i njegov vrhovni štab bili uništeni. U tim akcijama (ofenzivama),Nemci su podigli sve snage koje su mogli i nisu uspeli. Slušao sam autentične priče, rođenog brata moga dede koji je bio 8-mi po redu u prelasku srušenoga mosta na Neretvi u grom desetini Steve Opačića, kad su po prelasku bacili niske bombi, naređanih na žicu, talijanskih bombi, na četnike koji su bili na drugoj strani. Te bombe nisu bile tako ubitačne, koliko su imali razoran psihološki efekat..Tim efektom su obezbedili mostobran na koji je stiglo tridesetak ljudi, a kasnije se taj broj povećavao. Na drugoj strani su bili hercegovački četnici. Možda oni nisu pružili otpor kakv su realno mogli, ali su odatle bili oterani..
Preporuke:
4
2
67 subota, 23 jul 2011 19:15
Drago
nastavak

to Vojislav
Da li znate Vojislave, za slučaj, da su Nemci pokrenuli neku ofenzivu da uniše Draču, četnike i njihov vrhovni štab. Da li Vam je poznata takva situacija...po duši kažite..
Vidite, pominjete Sutjesku...Postoje tri tačke koje su istinsko herojstvo našega naroda u borbi sa nemačkim fašistima. Jedna se zove Donje i Gornje Bare, gde su bili Dalmatinci, druga Košur gde su bili Crnogorci i treća, gde je bio možda i najherojskiji otpor Ljubin grob, gde su bili Srbijanci, Kraljevački i Kragujevački bataljon...To junaštvo, na žalost niko više ne slavi..i to je bruka za državu Srbiju...A vode se akcije oko podizanja spomenika Ljotiću, u vladi i skupštini grada Beograda visele su za vreme Koštunice slike Nedića i Dragog Jovanovića...Grdimo sami sebe, brale..
Preporuke:
4
2
68 subota, 23 jul 2011 19:41
Vojvoda Vojislav
@Drago

Evo primera:
U nemačkoj Operaciji "Vajs", koja je početkom 1943. zahvatila celo to područje.Fašisti su napali partizane. Partizani su odmah krenuli u povlačenje, ali uspešno su, kao i uvek, uspeli da se izvuku samo oni oko Tita, na čelu sa njim. Spašavajući sebe, oni su nemilosrdno žrtvovali i borce partizane i narod. Na primer tada su partizani naterali čak 50.000 srpskih civila u zbegove samo da bi toliki narod zakrčio puteve i usporio napredovanje Nemaca i ustaša. Ustaše su naravno masakrirale sve na koje su naišle, a sem toga narod je masovno umirao od zime i gladi. Ko je odbijao da ide u taj zbeg smrti - streljan je na licu mesta. Narod je hteo da beži na obližnju četničku teritoriju i italijansku teritoriju - nezahvaćenu operacijama (četničku) odnosno bezbednu (italijansku), ali partizani to nisu dozvolili.

Eto zašto je toliki narod izinuo.
Preporuke:
13
1
69 subota, 23 jul 2011 19:42
Drago
to Vojislav

Molim da se u ovu priču na stavlja Kralj Petar..ovu koju pričaš, a koja kaže..Prosto, nije u skladu sa istorijskom istinom.

Dakle i Kralj i Draža su bili izigrani od strane saveznika i komunista,nikako izdajnici i saradnici okupatora.
Nisu oni bili nesposobni već izigrani i to posle rata.
A da ne pišem da Tito nikad ne bi bio na vlasti da nije bilo zamešateljstva Čerčila i ulaska Crvene armije u Jugoslaviju.
Kralj Petar je pozvao Dražu Mihajlovića i četnike da se pridruže NOVJ..On to nije prihvatio..Minimalno, on je od toga trenutka postao izdajnik i odmetnik.
Tito je bio "genije" za ove za kojima ti kukaš. Da to nije bio i da nije imao rezultate, džaba. Srpska politika i istorija ne sme biti pretvorena u kuknjavu, a to već sedamdeset godina četnici nameću...štetno, strahovito štetno za naše državne i nacionalne interese.
Preporuke:
5
9
70 subota, 23 jul 2011 19:49
Vojvoda Vojislav
@Drago

Streljani su od strane Dražinih četnika, tj. osuđeni su na smrt zbog izdaje:Pećanac je uzeo novac od Gestapoa još 1941, a Javorac je uzeo novac od Nemaca početkom 1943. da za taj novac likvidira Dražu.
Nemci o Draži:
General Aleksandar Ler, komandant nemačkih snaga na Balkanu, u direktivi nemačkom komandantu Srbije 10. jula 1942. godine piše doslovce:"Najopasniji protivnik je Mihailović".
Nedelju dana kasnije, 17. jula, šef nemačke policije i komandant SS trupa, najvažniji čovek iz Hitlerove okoline - Hajnrih Himler, naređivao je generalu H. Mileru ("Gestapo Miler"), sledeće:"Osnovica svakog uspeha u Srbiji i celoj Jugoistočnoj Evropi leži u uništenju Mihailovića. Upotrebite sve snage da M. i njegov štab pronađete, tako da bi on mogao biti uništen. Svako sredstvo koje tome doprinosi je zgodno".General Ler 29. novembra 1942. godine izveštava Hitlera:"Za Srbiju i dalje ostaje kao najvažniji zadatak savladavanje Mihailovićevog pokreta svim raspoloživim sredstvima".
Preporuke:
9
2
71 subota, 23 jul 2011 19:54
Vojvoda Vojislav
@Drago

Do jeseni 1944. četnici su oslobodili 15-tak gradskih naselja od Nemaca. Prilikom oslobođenja Prijepolja, 11. septembra 1943, Necmi su imali najveće gubitke u jednom danu od početka rata (preko 200 poginulih, prema izveštaju britanskih oficira sa lica mesta). Četnici su imali četiri velike ofanzive na Nemce, svake ratne godine po jednu.

Sporazumi četnika sa NDH su postojali, ali su isključivali ustaše, tj. važili su samo za domobrane, dok je sa ustašama uvek bilo ratno stanje.
Ključne stavke tih sporazuma: zabranjuje se odvođenje Srba u Jasenovac. To je bila svrha potpisivanja, ovo sve drugo je forma.


A cilj komunista je uvek bio da se izvuče neka korist za komunizam. Njihova saradnja sa ustašama izazvala je ogromne srpske žrtve.
Prema tome, usled mnogo neprijatelja, četnicima nije bilo moguće da sa svima ratuju odjednom, već je vojna sila kombinovana sa diplomatijim.
Preporuke:
5
3
72 subota, 23 jul 2011 20:14
Vojvoda Vojislav
@Drago

Kralj Petar je pozvao Dražu Mihajlovića i četnike da se pridruže NOVJ.On to nije prihvatio.Minimalno, on je od toga trenutka postao izdajnik i odmetnik.

Najpre je 7. jula 1944. godine obrazovana zajednička Vlada.
Zatim je Šubašićeva Vlada objavila 8. avgusta 1944. specijalnu izjavu o pomaganju Titove "Narodnooslobodilačke vojske", a u smislu sporazuma od 16. juna.
Potom je Kraljevska jugoslovenska Vlada ukinula 25. avgusta 1944. Vrhovnu Komandu u okupiranoj Otadžbini. Pa je, onda, 29. avgusta 1944. đenerala Dragoljuba Mihailovića razrešila dužnosti Načelnika štaba Vrhovne Komande, a 11. septembra postavila je đenerala Borisava Ristića za Ministra Vojnog. I vrhunac bezumlja Šubašićeve Vlade bio je, kada je 12. septembra 1944. godine naterala Kralja Petra II da održi govor preko radija Londona i pozove ceo narod da priđe komunistima na čelu sa Titom!
Preporuke:
10
1
73 subota, 23 jul 2011 20:17
Vojvoda Vojislav
@Drago

I sve je ovo Kraljevska jugoslovenska Vlada činila uprkos činjenice, što je Tito napustio Jugoslaviju i pobegao sa ostrva Visa u Moskvu! Znao je Tito vrlo dobro, da mu je uz pobedu na političkom
planu, koju je izvojevao Šubašićevom pomoći,neophodno potrebna i vojnička pobeda, jer još uvek je srpski narod u Nedićevoj Srbiji bio
gospodar situacije. I zato je Tito i otišao u Moskvu, da od Staljina traži, da boljševičke armije pregaze Srbiju. I Kraljevska jugoslovenska Vlada, bez ikakvog protesta svojim zapadnim Saveznicima, dopustila je, da boljševičke horde umarširaju u Srbiju! A pre negošto se ovo zbilo, Tito je prevario i samog Čerčila.
Posle zaključenog sporazuma Tito-Šubašić, Vinston Čerčil,Predsednik britanske Vlade, pozvao je na sastanak Josipa Broza Tita.

Ovaj sastanak Čerčila s Titom održan je u Napulju, Italija, 12.avgusta 1944. godine.
Preporuke:
6
2
74 subota, 23 jul 2011 20:21
Vojvoda Vojislav
@Drago

Tom prilikom Tito je uveravao Čerčila da uopšte nema nameru da uvede komunizam u Jugoslaviji i da mu to imputiraju njegovi politički protivnici. Čerčil se oduševio ovom Titovom pričom
i preporučio mu, da u tom smislu dade i jednu izjavu.
I pošto Titu to nije bilo teško, dao je 17. avgusta 1944. godine izjavu, u kojoj, pored ostaloga, stoji i ovo:
"... Da vođstvo Narodno-oslobodilačkog pokreta Jugoslavije ima pred sobom jedini i najvažniji cilj - borbu protiv okupatora i njegovih slugu i stvaranje demokratske federativne Jugoslavije, A NE USPOSTAVLjANjE KOMUNIZMA, KAO ŠTO NAM NEPRIJATE-
LjI PODMEĆU."
Samo nedelju dana posle ove izjave, Josip Broz Tito odleteo je u Moskvu, da traži boljševičke bajonete kako bi pomoću njih mogao slomiti otporni duh naroda i zavesti komunizam u Jugoslaviji!
I tako, dok mu je Kraljevska jugoslovenska Vlada omogućila, da se ustavnim putem domogne vlasti, boljševičke trupe su mu pomogle da bajonetima učvrsti komunističku vlast.
Preporuke:
7
3
75 subota, 23 jul 2011 20:27
Vojvoda Vojislav
@Drago

Ne kukam ja ni za kim.
Ako je tebi genije čovek koji je malo po malo rasturao Srbiju(od kraja 1944 pobio i srpsku inteligenciju,Golo otok,Brionski plenum 1966,demonstracije na KiM Šćipetara 1968,1970-1971 Maspok,koji je Tito prvo podržao a onda pod pretnjom Brežnjeva da će sravniti Zagreb sa zemljom,rasformirao,Ustav 1974- kojim je Srbiju razbio na Vojvodinu,KiM,užu Srbiju) tokom svoje vladavine,ja te iskreno sažaljevam.
Preporuke:
10
2
76 subota, 23 jul 2011 21:59
Radgost
Drago 23 jul 2011 14:06

Pre 30 godina na proputovanju kroz Korušku prošao sam kroz naselje Pliberk a vi i Švabe to mesto imenujete Blajburg.Kroz razgovor sa Slovencima, meštanima Pliberka,čuo sam sledeće o "križnom putu" pa vam evo javljam sledeće: godine 1945 u okolini Pliberka su streljani a prethodno opljačkani četnici i njihove porodice i zarobljeni Nemački vojnici.Četnici su uglavnom bili Srbi a bilo je i nešto Slovenaca.Engleske okupacione vlasti u Austriji su vraćali Titovim jedinicama u Sloveniji na "daljnji postpak",kako kažete a zapravo na streljanje!
Posle Kurske bitke,Hrvati(ustaše) počinju sa prabacivanjem u partizane a 12sep1944 su svi Hrvati ostvarili kraljevu preporuku i stavili se pod komandu Hrvata Tita.
Preporuke:
9
2
77 subota, 23 jul 2011 22:13
Drago
To Vojislav

Neverovatno je čega se sve nećete setiti i šta sve niste uspeli iskonstruisati opravdavajući jad, čemer i izdaju četnika Draže Mihajlovića...
Pri tome nema veze kad se padne u konradikcije.
I da...Nikada Srbija nije bila jača niti se brže razvijala nego u periodu kad je njen vladar bio Maršal Tito. Svi Srbi su onda sasvim lagodno živeli u jednoj državi. Tito je umro 1980. godine. Država koju je stvorio "pukla" je 12 godina kasnije. Srušili su je neočetnici i njihovi saveznici neoustaše. Ćosić, Milošević, Tuđman, Aralica...
Dok je on bio tu, niko od nabrojanih nije mogao pomoliti nos, iako je prema njima bio blag..Pogotovo prema Ćosiću...Taj je od 68. bio "disident" i lagodno živeo na Dedinju.
Preporuke:
3
10
78 subota, 23 jul 2011 23:46
Vojvoda Vojislav
@Drago

Ja za razliku od Vas ne branim nikog,već samo iznosim drugu stranu priče.
Znači,sve što ste Vi napisali je istina,dok sam ja svoje iskonstruisao!?
Jugoslavija je živela u miru dok su od nje imale svrhu velike sile.
Odgovarala im je kao tampon zona,a da ne govorimo da je bila podeljena 50%-50% u sferi interesovanja Zapada i Istoka,kao i da su preko "Nesvrstanih" SAD i SSSR pokušavali da relaksiraju međusobne odnose.
Dok se nije raspao SSSR a ostalo je istorija.
Dok su Srbi živeli "lagodno" njihova teritorija je bila sve manja,imali su sve manje stanovnika i sve manje prava,zahvaljujući Ustavu 1974.
Razvijala se zbog kredita koje su im Ameri davali da bi iskoristili krizu između Tita i Informbiroa.
Ćosić i Milošević nisu četnici,već ubeđeni Jugosloveni,koji su svoje mišljenje menjali shodno situaciji i uvek kasno.Dok su svi radili na raspadu Juge oni su radili na njenom očuvanju.
Ta država je pukla mnogo ranije,od 1966,samo se čekao pogodan momenat za njen konačan raspad.
Preporuke:
8
1
79 subota, 23 jul 2011 23:57
Drago
To Radgost..

Ja Blajburg zovem tim imenom jer se ono najčešće upotrebljava tako. Moj deda je tamo ratovao. Ganjao ustaše. I pričao mi šta je tu bilo. Ja sam njemu verovao i znam da mi je sve što je isprišao bilo baš tako. E, sad, ovi o kojima ti pričaš, dakle četnici, možda su stigli blizu, ali se o tome ne zna..daj neki dokaz..Četnici su koliko ja znam stradali najviše oko Dravogragrada i na Zidanom Mostu..I to ako hoćemo biti precizni nisu bili u najvećem broju četnici nego ljotićevci i nedićevci. Jedan deo je streljan u Kočevskom rogu, ali oko toga je trebalo pitati jednog naknadnoga srpskog nacionalistu, Simu Dubajića. On je kasnije nosio krst do zemlje i kleo se u najgluplju vrstu srpstva iz sasvim ličnih intersa.
Na Blajburgu, odnosno u Blajburškom Polju nije bilo puno žrtava. Tu su opkoljene ustaše pružile otpor i stradalo ih je taman toliko koliko je trebalo da se taj otpor skrši. Kasnije su bile egzekucije, i to najvećim delom nad onima koje su Englezi vratili iz Austrije.
Preporuke:
2
5
80 subota, 23 jul 2011 23:58
Marko Gay
@ nataša

Odmah smo se orjentisali i znali da će razbijanje Jugoslavije prvi priznati Nemačka i Vatikan.


Pod nedostatkom orijentacije podrazumevam prakticne poteze.

Npr Milosevicevu saglasnost da se odlucivanje o tome postoji li Jugoslavija prepusti Badinterovoj komisiji, koja je u novembru 1991 zakljucila da je Jugoslavija vec u procesu nestanka.

On je pristao na tu komisiju jer je verovao da je EU naklonjena opstanku Jugoslavije i da EU drzave i SAD vode razlicitu spoljnu politiku.

Sudeci po komentarima na NSPM o Dodikovim aktivnostima, ova druga zabluda zivi i danas i proizvodi dalje znacajne posledice.

Ona je posledica srpskog provincijalizma i nerazumevanja odnosa u svetu, kao i predrasuda nastalih iskrivljavanjem istorije.

Kao primer uticaja tih predrasuda na percepciju realnosti naveo bih u Srbiji siroko rasprostranjeno, a netacno, uverenje da su Nemacka i Vatikan prve priznale Hrvatsku. (Litvanija, Island i Ukrajina su bile prve.)
Preporuke:
1
7
81 nedelja, 24 jul 2011 00:01
Radgost
Drago 23 jul 2011 22:13
" Tito je umro 1980. godine. Država koju je stvorio "pukla" je 12 godina kasnije. Srušili su je neočetnici i njihovi saveznici neoustaše".

Jao,jeste,da, godine 1982/83 Slovenački neobelogardejci,bre, započeli su razbijanje SFRJ otvoreno a to su saopštili nošenjem znački "ko bom velik bom carinik na Kolpi" neočetnički rečeno:KAD PORASTEM BIĆU CARINIK NA KUPI.
Preporuke:
10
2
82 nedelja, 24 jul 2011 02:00
Drago
to Vojislav...

Jugoslaviju je razbila Srbija, odnosno politički i vojno je to razbijanje obavio Milošević, pod paskom "da brani Jugoslaviju". On je politički operacionalizovao koncept polumismenih srpskih akdemika i tzv. srpske elite. A oni nisu ništa drugo, nego duhovna deca Dobrice Ćosića, kao što su njegovi duhovni sinovi Radovan Karadžić, Jovica Stranišić, Vučelić,Vojislav Šešelj ili ovaj "novoevrpejac" Vučić. Zajedničko navedenoj ekipi jeste to što ništa ne razumeju, nego mlate praznu slamu.Oni nisu razumeli ovo što ti kažeš, da je Jugoslavija u međunarodnom smislu postojala, pored ostaloga i kao odnos snaga u međunarodnoj politici. Mislili su da mogu (naročito Čosić i Milošević) da dogovore sa Hrvatima kako će "podeliti" Bosnu...i preseliti Srbe iz Krajine da popunjavaju etničke rupe. I pukli..
nasatavak
Preporuke:
5
3
83 nedelja, 24 jul 2011 02:16
Drago
I ne samo da im je propao koncept podele BIH, nego smo ostali bez ikakvoga značaja u Hrvatskoj, uz silne žrtve, razranja i patnje koje traje evo skoro dvadeset godina, nego i bez Kosova. Simulira se da branimo i štitimo nešto što nemamo i na tome se gradi lažna državna politika. Nastavlja se uporno sa najglupljim konceptom tumaranja, pa Srbija, odnosno njena vlada ostavlja utisak da nije u stanju vladati ni Požarevcom u modernom smislu vladanja a ne Kosovom koje je davno iskliznulo. I neprekidno se kandiduju novi problemi. Ako se Srbija ne modernizuje, današnja politička elita će dovesti u pitanje sve.Ne samo Vojvodin i Sandžak nego i sam Beograd.I ovo više nije pitanje partizana i četnika, nego pitanje vođenja racionalne politike. Danas bi nam više nego ikada trebao Miloš Obrenović. On bi rasterao ove što plasiraju najgluplje ideje koje postoje, pa čak i kad su tobože opozicija vlasti. Mi uopšte nemamo opoziciju, mi imamo samo plitičku klasu na čijem je čelu "otac nacije".
Preporuke:
4
3
84 nedelja, 24 jul 2011 02:35
Radgost
23 jul 2011 23:57
Drago

Dakle,posle 12.09.1944g. ustaše su ispoštovale kraljevu
želju i pridružile se Titu!A da su se nekadašnje ustaše
pojavile u Pliberku posle 15.05.1945g. ali kao partizani
koji su streljali Srbe i Nemce, jeste sasvim moguće.
Šta nam rade Britanci i Slovenci?Poslednjih nekoliko
godina u Sloveniji se mnogo raspravlja o egzekucijama u
Sloveniji posle 2s.r. Praktično,kako sami Slovenci kažu:
V Sloveniji ne moreš zapičit lopate,da ne bi našel kosti.
E da bi se utvrdila istina,prošle godine je osnovana
Britansko-Slovenačka komisija,o posleratnim streljanjima.
I sad ta komisija javlja kako je od svojih kolega saznala
pretpostavku da bi u Srbiji moglo biti oko 200 tajnih stratišta.
Ove godine je na svečanosti u Kočevskom rogu, prelat
Škofije Novo Mesto dao misu žrtvama revolucionarnog
Nasilja.I naglasio da se događaji u Kočevskom rogu,Teharju
Hudi Jami i na još 600 drugih tajnih stratišta po celoj
Sloveniji ne smeju ponoviti.
Preporuke:
2
1
85 nedelja, 24 jul 2011 06:33
Vojvoda Vojislav
@Drago

Milošević je pokušao da spase Jugu tako što je rekao Kadijeviću,11. marta 1991. da kad bi pohapsio sve one koji su za raspad,tj. da izvrši vojni puč,sve bi bilo drugačije.Ovaj je odbio da izvrši vojni puč i umesto toga je sutradan JNA na sednici predsedništva zahtevala uvođenje vanrednog stanja.
Predsedništvo je glasalo i glasom Bogića Bogićevića odbilo da uvede vanredno stanje.
Tek posle toga je promenio politiku u pokušavao da spase šta se spasti može.
Slažem se da ovo više nije pitanje partizana i četnika,ali se bojim da neko kao Miloš Obrenović ne bi bio rešenje,jer Boris Tadić danas vodi takvu politiku,apsolutističku,sarađujući sa našim neprijateljima,kao što su Obrenovići sarađivali sa Turcima(žrtvovali Karađorđa) i Austro-Ugarskom(nepovoljni Berlinski kongres) i udaljavali se od Rusije.
Tačno je da nemamo opoziciju,već samo simulaciju iste.
Dobrica Ćosić nije "otac nacije",već neko ko je menjao ubeđenja previše puta,od jugoslovenstva do jedva,neiskrenog srpstva.
Preporuke:
6
2
86 nedelja, 24 jul 2011 10:42
Marko Gay
@ Vojvoda Vojislav

Od srpskih ucesnika u Drugom svetskom ratu, jedino se Draza nacelno zalagao za poredak na Balkanu koji je Engleska prizeljkivala (monarhija + kapitalizam).

Zato se saradnja Srbije s NATO paktom danas gradi na tradiciji borbe Draze Mihailovica a nalazenje njegovog groba je vazan drzavni prioritet.

Na Titovoj borbi se saradnja s NATO-om ne moze zasnivati, jer se on zalagao za komunizam.

A ne moze se zasnivati ni na uspomeni na Nedica jer je on bio saveznik nemackih nacional socijalista.
Preporuke:
1
5
87 nedelja, 24 jul 2011 13:22
Vojvoda Vojislav
@ Marko Gay

Draža se nije zalagao već je branio poredak,na šta se i zakleo.

Borba Draže nema nikakve veze sa NATO paktom,to je podmetačina SPO,niti je pronalaženje njegovog groba za DOSmanlije prioritet.

Koketirao je Tito 50` sa NATO paktom uz podršku SAD,zbog straha od sovjetske intervencije,ali zbog protivljenja Italijana(zbog spora oko teritorije) i drugih članica(jer je reč o komunističkoj zemlji) ta inicijativa nije zaživela,iako su Juga i dve NATO članice Turska i Grčka potpisale pakt kojim bi se u slučaju napada na bilo koju od njih,druge dve odazvale u pomoć.
Mada je i taj pakt uskoro bio nevažeći.A i Tito se ubrzo okrenuo formiranju "Pokreta Nesvrstanih",koji su trebali da relaksiraju odnose SAD i SSSR.

Nedić je sarađivao sa Nemcima,jer su oni zapretili ako se ne formira Vlada da će Srbija biti rasparčana tj.Srem(koji je već bio okupiran od ustaša)bi bio dat NDH,Bačka Mađarskoj,Banat Folksdojčerima,jugoistok Bugarima,KiM Šćipetarima,pod upravom Ita.i Nem.
Preporuke:
7
0
88 nedelja, 24 jul 2011 14:23
Nenad Pivaš
@Vojvoda Vojislav

Poređenje žutih i Obrenovića je krajnje neumesno. Tadić i kompanija vole da ostavljaju taj utisak ali mogu samo da sanjaju. Razlika u tome što su se Obrenovići i deo naše elite iz XIX veke zalagali za saranju sa nekim zapadnim silama a za distanciranje od Rusije jer su (opravdano) verovali da se srpski interes u datom trenutku najbolje štiti na taj način. Oni su bili proračunati. Tadić je sa druge strane čovek bez ikakve vizije, koji se razume jedino u marketing, a ponekad kad smisli nešto pametno od toga lako odustane pod pritiskom onih koji su nam sada nenaklonjeni. I od svega toga dobije samo čestitke i tapkanje po ramenu. Dakle, nemojte porediti jednog kneza Miloša i sina mu Mihajla, pa čak i kralja Milana sa Tadićem i Vukom Draškovićem.
Preporuke:
10
0
89 nedelja, 24 jul 2011 14:56
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Što se tiče kneza Mihajla tu ste u pravu.
Ali su se ostali praktično potčinili Austro-Ugarskoj,prihvatili Berlinski koncept,koji je bio jako nepovoljan,jer je srpsku spoljnu politiku prepustio Austro-Ugarskoj,koja je tim ugovorom dobila pravo da okupira BiH,što je posle ruskih i srpskih žrtava u ratu 1876-1878 bio veliki udarac za interes ujedinjenja srpskih zemalja.
Da ne govorimo da su Austro-Ugari rasporedili svoje snage u Rašku oblast i time Srbiju u velikoj meri odsekli od ujedinjenja BiH i KiM sa Srbijom.
Tkđ. se strancima nije moglo suditi po domaćim zakonima,poljoprivredni proizvodi su se izvozili isključivo u AU,modernizacija, koju je od Obrenovića počeo knez Mihajlo je zbog ovog ugovora bila znatno usporena.
Dok su nam Rusi nudili sanstefanski koncept koji je bio nepovoljan samo po tome što je nudio za četvrtinu manje teritorija od berlinskog,ali nam je davao mnogo bolju startnu poziciju u narednim godinama,za povratak teritorija.
Preporuke:
2
0
90 nedelja, 24 jul 2011 17:06
Ružičasti panter @ Nn
„Ja mislim da u ovom tekstu ima jedna sistemska greška.“
A ja mislim da u Vašem komentaru (i načinu razmišljanja) ima jedna sistemska greška. Interes imperijalne sile je da širi svoju imperiju i sferu uticaja. Uskladiti interese sa tom silom podrazumeva da mala zemlja bez otpora pristane na okupaciju ili, ukoliko je već okupirana, kao Srbija pod Turcima, da nikada ne pokuša da povrati slobodu jer to nije u skladu sa interesima Otomanske imperije. Ne vidim kakvo obrazovanje i mentalna snaga su potrebni da biste postali potčinjeni.
Preporuke:
1
0
91 nedelja, 24 jul 2011 17:32
Drago
to Vojsilav

Nikakvu Jugoslaviju Milošević nije želeo da spašava. On ju je rasturao. Setite se priče sa Slovenijom, po sistemu "Idite bre, što pre" i operetskog rata koji je tamo vodio žrtvujući pedesetak mladića, tuđe dece.. Setite se onog cirkusa sa putujućim predsednicima, setite se Karađorđeva i njegovih 48 susreta sa Tuđmanom u periodu od 1991 - 1995. Ćosićeve i Tuižmanove susrete ovde ne računam. Setite se "komisije za razgraničenje u BIH" koju je sa srpske strane vodila Smilja Avramov a sa Hrvatske Dušan Bilandžić.Setite se razmene ambasadora sa Hrvatskom koja je usledila početkom 1994. dok smo tobože ratovali..(Veljko Knežević i Dušan Bilandžić, opet).
Da je JNA izvela puč, a ja mislim da bi tek to bila katastrofa,i mislim da je dobro što se to nije dogodilo, morala je napjpe da hapsi Miloševića.
Milošević i njegovi savetodavci su smatrali da će Srbija ostvariti ciljeve tako što će zadržati Kosovo, Crnu Goru i pola Bosne.Od toga nisu ni danas odustali, iako je sve to puklo.
Preporuke:
3
4
92 nedelja, 24 jul 2011 18:19
Vojvoda Vojislav
@Drago

Milošević je pokušao da spase Jugu tako što je rekao Kadijeviću,11. marta 1991. da kad bi pohapsio sve one koji su za raspad,tj. da izvrši vojni puč,sve bi bilo drugačije.Ovaj je odbio da izvrši vojni puč i umesto toga je sutradan JNA na sednici predsedništva zahtevala uvođenje vanrednog stanja.
Predsedništvo je glasalo i glasom Bogića Bogićevića odbilo da uvede vanredno stanje.
Tek posle toga je promenio politiku u pokušavao da spase šta se spasti može.


Tek posle toga dolazi to što ste Vi napisali.

On ju je rasturao.

Hrvati,Slovenci,Šćipetari i Muslimani nisu hteli Jugu.Ja ga ne branim, ali ne razumem zašto svu odgovornost prebacujete na njega.I zašto bi JNA hapsila njega ili bolje napisati samo njega kada su drugi mnogo više želeli raspad.
I sami ste napisali da su svi Srbi živeli u jednoj državi,što bi je oni rasturali!?
Preporuke:
5
1
93 nedelja, 24 jul 2011 20:48
Nenad Pivaš
@Vojvoda Vojislav

Ne vidim zaista po čemu je to Sanstefanski mir bio povoljniji od Berlinskog kongresa, koji, da se razumemo, zaista nije bio naročito dobar. Jer, ne samo što nam je prvi davao manje teritorija već nam je "darovao" i suseda kome su pripali maltene svi naši južni i istočni krajevi. Što se tiče Bosne i Hercegovine nju ne bi smo dobili ni ovako ni onako. Austrija je tada makar ostavila mogućnost Srbiji da se širi na jug, dolinom Vardara. Kralj Milan nije uvek bio proaustrijski opredeljen, rusko držanje ga je nateralo na to.
Hoću da kažem da ne postoji ontološka obaveza Srbija ni prema jednoj velikoj sili. Svakoj treba da prilazimo u skladu sa trenutnim interesom. Nama naklonjeni faktori kroz istoriju bili su Rusi i Francuzi dok su sa Englezima i Nemcima interesi uglavnom bili sukobljeni. Ali bilo je u istoriji i izuzetaka kad su nas ovi prvi puštali niz vodu a ovi drugi (da, čak i Englezi!) nudili nešto povoljno.
Naravno, jasno je kao dan, da su nam Rusi danas najnaklonjeniji.
Preporuke:
2
0
94 nedelja, 24 jul 2011 21:44
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Rusi su nam bili naklonjeniji i Sanstefanskim ugovorom jer Sanstefanski mirovni ugovor doneo je, kao i docniji Berlinski ugovor, međunarodno priznanje nezavisnosti Srbije i Crne Gore. I dok je berlinsko priznanje nezavisnosti bilo „pod prismotrom velikih sila”, jer je „Srbija bila ograničena u vršenju nekih atributa suverenosti”,sanstefansko priznanje je bilo lišeno ovakvih ponižavajućih klauzula. Evropske države su Srbijinu suverenost najdrstičnije ograničile održavanjem tzv. režima kapitulacija, po kome su stranci bili izuzeti iz nadležnosti srpskih sudova, i to kako u građanskim, tako i u krivičnim stvarima.
Srbijina nezavisnost našla se pod prismotrom Berlinskog kongresa i u pogledu slobode veroispovesti.
Posebnom ugovornom odredbom, koja se odnosila samo na Srbiju, zabranjivao se svaki vid verske diskriminacije, a povod je bio zakon kojim se zabranjivalo naseljavanje Jevreja u unutrašnjost Srbije.

NASTAVAK U SL.KOM.
Preporuke:
3
1
95 nedelja, 24 jul 2011 21:46
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Reč je o još jednom licemerju evropske diplomatije, jer je inicijator odredbe bila „Izraelska alijansa”, a podržan je, između ostalog, i od Austro-Ugarske, u kojoj su Jevreji plaćali „Tolerancijske takse”, zapravo porez kojim su kupovali toleranciju od tradicionalno antisemitskih Germana.
Posmatrano iz perspektive stotridesttrogodišnjeg nacionalnog istorijskog iskustva, teritorija sanstefanske Srbije predstavljala je neuporedivo bolje geopolitičko polazište za buduće državnopravno objedinjenje srpskog nacionalnog prostora, od teritorije koja je Srbiji dodeljena na Berlinskom kongresu.
Gubitak Pirota i Vranja, kompezovan je proširenjima na zapadu, jer je po odredbama Sanstefanskog ugovora Srbiji trebalo da bude pripojeno celukupno područje između Laba i Sitnice, čime bi se u Vučitrnu obezbedio izlaz na prugu Mitrovica-Solun; uz to trebali su da budu priključeni i najveći delovi tadašnje Mitrovačke i Novopazarske kaze, uključujući ceo Ibarski Kolašin.

NASTAVAK U S.K.
Preporuke:
2
0
96 nedelja, 24 jul 2011 21:51
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Tako bi Srbija, da nije došlo do poništenja Sanstefanskog ugovora, već 1878. godine bila na samim obodima Prištine, sa granicom na Sitnici i Ibru do Ribarića. Oslobađanjem delova Kosovskog vilajeta, nepovratno bi bile narušene istočne granice ove turske administrativne jedinice.
Uz to, Sanstefanskim pripajanjem najvećih delova Novopazarske kaze, doduše bez samog grada Novog Pazara, bila bi trajno urušena teritorijalna celovitost turske administrativne jedinice - Novopazarskog sandžaka.
I dok u pogledu Srbije prednosti Sanstefanskog u odnosu na Berlinski ugovor nisu odmah uočljive, u pogledu CG i BiH su više nego očigledne.
Teritorija koja je Crnoj Gori bila pripojena po odredbama Sanstefanskog ugovora, bila je dvostruko veća od berlinskog proširenja. Ipak, Sanstefanski mir je za srpski narod bio najpovoljniji kada je u pitanju BiH, čije je oslobođenje bilo u žiži svih srpskih nacionalnih planova i pregnuća, pa i srpsko-turskih ratova 1876-1878.

NASTAVAK U SL.KOM.
Preporuke:
2
0
97 nedelja, 24 jul 2011 21:54
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Rusi su u San Stefanu za ove dve srpske pokrajine obezbedili autonomiju u okviru Otomanskog Carstva, dok je na Berlinskom kongresu glasovima predstavnika velikih sila,a na inicijativu britanskog lorda Solsberija i nemačkog kancelara Bizmarka, doneta, kako je još tada ocenjeno, „fatalna odluka” o austrougarskoj okupaciji BiH. Uz to, Austro-Ugarskoj je omogućeno da u Novopazarskom sandžaku, koji je u celini ostao pod turskom vlašću, drži svoje vojne garnizone.
Predviđenim sanstefanskim proširenjima Rusija je odredila magistralni pravac budućih oslobodilačkih pokreta Srbije i Crne Gore.
Usmeravala ih je ka Kosovu, a naročito ka zapadnim srpskim pokrajinama, gde su se i nalazile van matičnih kneževina najbrojnije kompaktne mase srpskog naroda - u BiH i bivšoj Vojnoj Granici, koje su u patrijarhalnim uslovima očuvale uzornu nacionalnu svest.

NASTAVAK U SL.KOM.
Preporuke:
2
0
98 nedelja, 24 jul 2011 21:58
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

U ovakvom sanstefanskom teritorijanom uređenju Balkana mogu se uočiti dva strateška interesa ondašnje ruske balkanske politike. Najpre, sprečavanje da se pravoslavni Sloveni putem „katoličkog panslavizma”, pretvore u materijal evropske germansko-romanske kulture. Sledstveno, Rusi su usmeravali Srbe da oslobode svoje, ali i svepravoslavno zapadnobalkansko teritorijalno nasleđe. Drugi inters Rusije je bio da preko teritorijalno značajno uvećane Bugarske i Crne Gore, kao prijateljskih pravoslavnih slovenskih država, osigura izlaz na južna mora.
S druge strane, evropske države koje su vodile glavnu reč na Berlinskom kogresu, Nemačka, Velika Britanija i Austro-Ugarska, zaustavljaju nacionalno oslobodilačke težnje Srbije i Crne Gore na prilazima BiH, Novopazarskog sandžaka, Kosova i Metohije i Stare Srbije.
Tako evropske sile guraju Srbiju da na rubnim istočnim nacionalnim posedima, kroz sukob sa pravoslavnim Bugarima, obezbedi vitalno teritorijalno proširenje.

NSTVK
Preporuke:
2
0
99 nedelja, 24 jul 2011 22:04
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Očuvani turski suverenitet i austrougarski vojni garnizoni u Novopazarskom sandžaku sprečavali su teritorijalni dodir Srbije i CG. Ovo će kasnije i potvrditi jedan austrougarski ministar spoljnih poslova: „Mi ni u kom slučaju ne možemo trpeti sjedinjenje Kraljevine Srbije i Kneževine Crne Gore; mi bi ga sprečili čak i po cenu rata”.Austro-Ugarska okupacija BiH je sprovedena pod evropskim mandatom, kao „jedna mera evropske policije” (francuski punomoćnik na Kongresu), da se, rečju lorda Bikonsfilda, „održi i obezbedi mir, da se uvede red i blagostanje i najzad ojača sama Porta”.
Pravi cilj okupacije BiH,otkrio je drugi Britanac, lord Solzberi: „U slučaju ako bi znatan deo tih provincija pao u ruke jednoj od susednih kneževina (Srbiji ili CG),onda bi se obrazovao jedan lanac od slovenskih država, koji bi se pružao preko Balkanskog poluostrva i čija bi vojnička snaga pretila stanovništvu drugih plemena koja zauzimaju južne krajeve poluostrva”.

NASTAVAK
Preporuke:
3
0
100 nedelja, 24 jul 2011 22:06
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Vladimir Ćorović, i pored negativnog suda o Sanstefanskom miru, podvlači da je „Berlinski Kongres vođen sav u antislovenskom duhu. Ruski dobici ispali su nesrazmerno mali prema žrtvama, a Srbima je zadat krvav udarac dvostruko. Ne samo da su Bosna i Hercegovina, radi kojih su oni ušli u rat, dopale Austro-Ugarskoj, koja je tako postala balkanska sila, nego joj je pridodat još i Novopazarski Sandžak do iza Mitrovice”.
Uravnotežena spoljna politika koju je u toku Berlinskog kongresa i neposredno posle njega vodio Jovan Ristić nije mogla da ima dug vek. Podrška koju je Srbiji na Kongresu pružila Austro-Ugarska da bi dobila Pirot i Vranje, došla je brzo i višestruko na naplatu. Srbija sa novom naprednjačkom vladom, koja je pod plaštom evropizazacije Srbije vodila otvorenu austrofilsku politiku, zaključuje sa Austro-Ugarskom najpre Trgovinski ugovor, a potom i tzv. Tajnu konvenciju.

NASTAVAK
Preporuke:
3
0
101 nedelja, 24 jul 2011 22:10
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Trgovinskim ugovorom je bez reciprociteta Srbija dala AU položaj najpovlašćenije nacije, a strukturom carinskih tarifa omogućila je severnom susedu da dugoročno spreči „naše industrialisanje i u najskromnijem vidu”. Ovim nas je, kako primećuje S. Jovanović „Austrija puštala da se razvijamo samo kao agrarna zemlja”, i to sa izvozom pooljoprivrednih roba koji je u potpunosti bio usmeren ka njenom tržištu.
Posle trgovinskog vezivanja, kralj Milan i naprednjaci su Srbiju i politički vezali za crno-žutu monarhiju, Konvencijom koja će preko dvadeset godina ostati nepoznata srpskoj javnosti.
Članom 2. ove Konvencije Srbija se odrekla ne samo samostalne spoljne politike, već i svake nacionalne, svesrpske politike: „Srbija neće trpeti političke, verske ili druge mutnje koje bi, polazeći sa njenog zemljišta, išle protivu AU monarhije, podrazumevajući tu i BiH, i Novo-Pazarski sandžak”.

NASTAVAK
Preporuke:
2
0
102 nedelja, 24 jul 2011 22:14
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Među Srbima jedini dobitnik Tajne konvencije bio je kralj Milan, jer se Austro-Ugarska obavezala da štiti presto svog klijenta.
Kako izgleda srpska spoljna politika pod patronatom evropskih velikih sila pokazao je 1885. g. tragični rat koji je kralj Milan poveo protiv Bugarske. Podstaknut austrougarskim obećanjima, Milan je otpočeo rat s ciljem da sprečavanjem bugarskog ujedinjenja spašava ravnotežu evropskog poretka. U slučaju ratnog uspeha trebalo je da sa dva do tri bugarska sreza nadoknadi od Austrije otetu BiH,Rašku i Kosovo. Evropska vojna misija, u milanovsko-naprednjačkoj izvedbi, protiv Bugarske i njene zaštitnice Rusije zametnula je trajno seme razdora i podozrenja u srpsko-bugarskim odnosima, čime je uspešno ostvarena zamisao glavnog režisera, ministra spoljnih poslova AU,Benjamina Kalaja.
Odustajanje od vođenja svesrpske politike, dovelo je i do jačanja srbijanskih partikularnih interesa, što je posledično proizvelo prve značajne nesporazume sa CG dvorom.
Preporuke:
2
1
103 nedelja, 24 jul 2011 22:18
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Prosvetna reforma koju je posle Berlinskog kongresa sproveo naprednjak Stojan Novaković, u skladu sa novom spoljnopolitičkom orjentacijom države, stvara generacije Srba u čijoj je svesti Rusija markirana kao suprotni pol evropskim liberalnim demoktatijama. Sledstveno, pravoslvno duhovno nasleđe postaje toliko daleko i nerazumljivo, da Srbi svoju hagiografsku književnost uče uz pomoć komentara rimokatolikatolika Vatroslava Jagića. Promenu koju je Berlinski kongresu doneo u duhovnom životu Srbije najbolje je primetio doktor sa Sorbone i diplomata u monaškom stadu Sv. vladike Nikolaja (Velimirovića), Jakov Arsović: „Berlinski ugovor menja istoriju Evrope... Srpska inteligencija prestaje ići u Rusiju. Odlazi u Nemačku i Francusku, i otuda se vraća skeptički i epikurejski nastrojena. Srbija gubi pokroviteljstvo Rusije. U Srbiji nastaju politička i partijska trvenja i trovanja”.
Preporuke:
4
0
104 nedelja, 24 jul 2011 22:24
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Iščupani iz zajedničkog pravoslavnog korena, Srbi počinju da veruju u jezuitsku političku prelest pod sentimentalnim imenom jugoslovenstva. Optužbe ruskih slavjanofila od 1876. da srpski nacionalni pokret, umesto da vodi rat za oslobođenje Bosne i Stare Srbije, teži stvaranju južnoslovenske države, potvrđuju se jugoslovenstvom mnogih srpskih intelektualaca u periodu posle Berlinskog kongresa.
Kontrolišući balkanske krunisane glave, Beč je u svoju interesnu zonu jednu za drugom uvukao Srbiju, Rumuniju i Bugarsku. Istovremeno, nove političke elite u tek oslobođenim pravoslavnim državama pokazale su se kao politički skorojevići i nezasiti koristoljubci, koji su bili spremni da zarad lične dobiti i statusa u evropskom klubu velikih, okrenu leđa ne samo vekovnoj pravoslavnoj pokroviteljki Rusiji, već i sopstvenom narodu i zavetnoj ideji oslobođenja i ujedinjenja.
Preporuke:
2
0
105 ponedeljak, 25 jul 2011 01:16
Nenad Pivaš
@Vojvoda Vojislav

Berlinski konggres je od svih zemalja koje su na njemu priznate tražio versku toleranciju. S tim što je Srbija za razliku od Rumunije to ispoštovala, pa su radikalskim ustavom iz 1888. Jevrejima bila zagarontovana sva prava i formalno. Ne vidim šta je tu loše.
Zaista ne vidim ni kako su granice sanstefanske Srbije bile povoljne za bilo šta. One bi Srbiju onemogućile da oslobodi Kosovo, uostalom neki delovi istog je po ovome trebalo da pripadnu Bugarskoj. Sporni nisu bili samo Pirot i Vranje, ruski pregovarač, grof Ignjatijev, je smatrao da Niš i Vidin treba da pripadnu Bugarskoj.
U to da Austro-Ugarska generalno nije bila naklonjena Srbima i da nam je Rusija bliža uopšte ne treba da me ubeđujete, to znam vrlo dobra. Ja sam samo rekao ko nam je u tom trenutkubio bliži. Kako je rekao S. Jovanović Austrija je usmeravala naš nacionalizam ka Makedoniji a Rusija ka BiH. Naravno da mislim da je ova druga važnija ali Rusi je tada nisu nudili.
Preporuke:
3
3
106 ponedeljak, 25 jul 2011 01:17
Nenad Pivaš
@Vojvoda Vojislav

Rusko interesovanje za Bugare nije bilo bez razloga. Rusiji je prvenstveni interes kontrola ili bar korišćenje Bosfora kome su Bugari bliži od nas. Zato im je bilo bitniji da oni budu zadovoljni, plus što su još i poslušniji od nas. Još valja istaći i da su Bugari u to vreme uveliko prestali da budu nama prijateljski narod zbog njihove obnovljene crkve koja je sejala mržnju.
Po pitanju analize Austrije i njenog odnosa prema Srbima kao i tajne konvencije se slažem sa vama.
Ono gde se apsolutno ne slažem su pogledi na prosvetnu i kulturnu reformu. Svestan sam da se to dogodilo ali ne vidim to kao nešto loše. Po opredeljenju sam neokonezervativac i zagovornik sam zapadne kulture i filozofije kao i vesternizacije društva. Naravno ne mislim na multi-kulti bljuvotine. A na spoljnopolitičkom planu da se sarađuje sa onim koji ima najviše razumevanja za nas, a to je najčešće Rusija. Nikolaj me nikada nije impresionirao, smatram da je jedan Dositej Obradović mnogo veći um.
Preporuke:
4
2
107 ponedeljak, 25 jul 2011 01:18
Nenad Pivaš
@Vojvoda Vojislav

Za kraj, mislim da je vesternizacija nešto što je dobro i poželjno i za samu Rusiju. Naravno, ne lažna kakvu je pokušao da sprovede Jeljcinj. Već ona prava čije je oličenje bio još Petar Veliki. Rekao bih da je i sam Putin toga svestan i da Rusiju vodi u tom pravcu. Lepo je primetio Kusturica da Moskva sve više liči na Hjuston. Suština je u tome da se nađe idealan spoj tradiocionalnog i modernog. Dakle, biti spreman na odbranu svoje zemlje ali isto tako i spreman da se prihvate Ruso, Volter, Edmund Berk, Leo Štraus, Irving Kristol...
Preporuke:
0
4
108 ponedeljak, 25 jul 2011 11:38
Angel
Pa to su svi znali osim, izgleda, petooktobarskih "revolucionara" i onih što su duvali u pišteljke i lupali u šerpe.

Duvajte sad.
Preporuke:
6
2
109 ponedeljak, 25 jul 2011 16:10
Vojvoda Vojislav
@ Nenad Pivaš

Berlinsko kongres je početak ideje jugoslovenstva,najveće zablude srpskog naroda,to je razlog zašto ja smatram da ga nismo trebali prihvatiti.
Nije problem u verskoj toleranciji već je problem u tome što je to tražila AU,koja je najmanje tolerancije pokazivala prema pravoslavcima i Jevrejima.
A i Jevreji su više koristi imali od opstanka AU i Otomanskog carstva zbog veza koje su izgradili sa njihovim administracijama.
Sanstefanske odredbe su bile povoljnije,jer ne bi smo imali austrougarske snage pred našim pragom i ne bi smo bili poniženi,kao što nas i danas ponižava taj isti Zapad.
Rusi su podjednako interesovanje imali i za Jadran,a tu smo im mi bili potrebni.
Ja sam zagovornik Svetosavlja,a Sv.Sava je bio otvorena i učena osoba,što je i sam Sv.vladika Nikolaj pisao za njega.Nije problem uzeti iz druge kulture ono što oplemenjuje, problem je okrenuti leđa svojoj i prihvatiti tuđu bez ikakve kritike iste.

Slažemo se da se ne slažemo.
Preporuke:
3
0
110 ponedeljak, 25 jul 2011 17:12
Nenad Pivaš
@Vojvoda Vojislav

Za jugoslovenstvo se slažem da je zabluda.
Po pitanju Jevreja se ne slažem, u Austro-Ugarskoj je, kao u ultrakatoličkoj zemlji, antisemitizam tradicionalno bio jak i u nižim i u višim slojevima. Sa druge strane i dan danas postoji u blizini Jerusalima gaj koji je dobio ime po našem kralju Petru jer je on prvi evropski vladar koji je Jevrejima dao apsolutno ista prava kakav ima i njegov narod i koji je promovisao cionizam. A cionističke preteče su sarađivale i sa srpskim prvacima u Vojvodini.
A naravno da prema stranim uticajima treba biti kritičan. Ne samo prema njima već i prema svemu. Bez toga postoji samo indoktrinacija. I prema tradiciji i prema modernostima treba biti kritičan. Šta je tradicija? Skup drevnih istina i zabluda. Šta su modernosti? Skup novih istina i zabluda. Dakle, i jedno i drugo ali ništa ne bez preispitivanja.
Preporuke:
1
0
111 ponedeljak, 25 jul 2011 17:33
NSPM web
Molimo sve komentatore da ne šalju višestruke komentare odjednom i da se, što je moguće više, drže teme teksta.

Hvala na razumevanju!
Preporuke:
3
3
112 ponedeljak, 25 jul 2011 20:52
Tomislav Kresović
Britanska poliitka prema Srbiji uvek je imala karakter uticaja na masone u Srbiji do 1941 godine,politicke zavere 27 marta 1941 godine kao i dovodjenja na vlast Josipa Broza Tita.Britanska politka prema srbiji bila je i ostala agresivna u mnogim elementima arogantna sa omalovažavanjem Srbije.Ono što je je za Srbiji uradila Rebeka Vest ili britanske bolničarke u I svetsko ratu brzo je poništeno i zaboravljeno.Britanska logika je da Srbe vidi kao "male Ruse" uz modifkovane oblike radnog diskvalifikovanja Srba.Poliitka Velike Britanije u periodu 1991 do danas bila je u pravcu podrške Hrvatske i albanskom pokreta na Kosovu i Metohiji i osude Srbije.Britanci danas voide jednu dvoju poliitku prema Srbiji.S jedne strane podržavaju evropski put Srbije,a sa druge strane su jaki lobisti za nezavisnost Kosova.Britanska poliitka prema srbiji u 20 i početkom 21 veka ostala je konstantna na šetu srpskih nacionalnih interesa.Britanski masoni doneli su odluku o stvaranju i raspadu Jugoslavije
Preporuke:
4
1
113 ponedeljak, 25 jul 2011 21:18
@angel
Duvali smo i lupali i ne kajemo se jer smo konačno srušili komunistu. A crvenima ne pristaje nick "angel". Pozdravite Slobu, Miru i Tita.
Preporuke:
4
6
114 ponedeljak, 25 jul 2011 21:20
Drago
Ništa strašnije, štetnije i pogubnije za srpske ineterse nema od ovog nekritičnog rusofilstva...Mit o ruskom zaštitnivštvu nad Srbijom, pogubniji je i štetniji od svakoga našega mita. I cena koju za to plaćamo, vidljiva je danas, kao jasan dan....
Evo, čitamo kako je sve što je od Rusa došlo sjajno..I zato je jednom političaru, prevarantu, pre samo koju godinu palo na pamet da izjavi "kako bi najbolje bilo da smo ruska gubernija"....
Bože me sačuvaj i zakloni....
Preporuke:
3
5
115 ponedeljak, 25 jul 2011 23:22
@Angel
Anđele, u pravu si što se tiče petooktobarskih "revolucionara" duvača i šetača.
Preporuke:
4
2
116 sreda, 27 jul 2011 18:10
Srdjo Djukanović
Gospoda sa "OSTRVA"su bila glavna u instaliranju Josipa a pedesetak godina ,kasnije iz iste kuhinje nam je poslat gospodin koji se jezikom služi kao i većina ovdašnjih žitelja glavom. Srbija je premrežena stranim službama i vrlo teško se u dogledno vreme može iz te organizovane mreže bez pomoći stranog faktora, pre svega sa pravoslavnih prostora iščupati.
Po mom skromnom mišljenju, koje ne mora biti ispravno,voleo bih čak i da grešim, ide se na potpuno prekrajanje granica, i u dogledno vreme ukidanje Srbije kao države koja je autonomna u donošenju bilo kakvih odluka a naročito u onom delu koje se tiče njene budućnosti.
Ako pogledamo hronološki šta se dešava sa Srbijom već duži niz godina nameće se zaključak da je to krajnji cilj.
Preporuke:
2
0
117 petak, 29 jul 2011 15:33
Sizif
Britanci su bili protiv Srbije na Berlinskom kongresu 1878. godine, dok su Nemci podržali nastojanja Srbije da stekne nezavisnost.

Ovu činjenicu stalno previđamo. O ovome smo trebali razmišljati svaki put kad ulazimo u sukob sa Nemcima zarad engleskih interesa. I u Prvom, a posebno u Drugom svetskom ratu, Nemci su gledali na nas kao na korisne idiote Engleza.
Preporuke:
2
0
118 subota, 30 jul 2011 00:00
Turas
Šta su nam Britanci do sada uradili,koji su se iole bavili istorijom,sada uviđaju.Šta će da nam urade,na tome uveliko rade.Uskoro rezultate tih radova osetićemo na svojoj koži. Komentari koji pokušavaju da nama "objasne"da su Englezi naši saveznici,su zlonamerni.
Preporuke:
4
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner